Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av Pink Ozzy - 4 augusti 2012 10:34

Nu börjar vi närma oss ett val. Det märks. Pensionärerna får plötsligt mer pengar och Annie Lööf vill att homosexuella också ska få lämna blod. Det märks att paniken finns hos Centern att åka ur riksdagen. Man försöker skaffa sig nya väljargrupper. Men i detta fall har hon totalfel. Det är inte politikerna som ska fatta ett sådant beslut utan Socialstyrelsen och läkare som har kunskap i ämnet. Om de anser att det är OK så är det OK, men Annie Lööf har i varje fall inte någon kunskap om detta och bör därför hålla klaffen i frågan.

Av Pink Ozzy - 4 augusti 2012 10:19

Idag går den stora Prideparaden genom Stockholm. På den tiden jag bodde där fanns det ingen prideparad. Jag har heller aldrig åkt in för att se på den. Skulle nog vara kul. Och det är just detta jag tycker är så konstigt.

Här går en massa människor som gillar varann och människor som vill manifestera sin läggning och så måste en massa poliser bevaka det hela så att inga som inte gillar det hela ska ställa till bråk. Fan det är ju helt sjukt. Här har vi svält i Sydsudan, Nordkorea och många andra ställen. Vi har ett krig i Syrien och på andra platser. Och i Sverige får man inte gå i en parad och ha kul bara för att några har andra åsikter. Fy fan så djävla lågt.

Själv är jag hetro, men känner en del bögar och flator. Jag tycker att de ska ha rätt att gå genom stan utan att behöva vara rädda. Fan de är ju inte farliga. De vill ju bara ha kul en dag. Låt dom få ha kul då.

Och ni alla som lider av homofobi kan väl ha en egen parad en annan dag.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards