Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Pink Ozzy - 7 augusti 2012 13:26

Nu blev det som jag skrev i ett tidigare inlägg. Nåja nästan i varje fall. GD Lugnet har fått "sparken". Men i detta politiska liv vi lever i betyder "sparken" inte att man kickas ut på gatan. Nejdå. Man flyttas till något kansli med samma lön som hon hade som GD under ytterligare 3 år !!!!! Är inte det sjukt? Man kan tydligen bete sig som man vill inom den politiska världen. Visst, man kanske flyttas, men man behåller lönen. Jag kan nästan slå vad om att hon blir landshövding inom 3 år.

Av Pink Ozzy - 7 augusti 2012 13:17

Hästdressyr har tidigare varit något som jag klart undvikit att titta på. Numera hör dock pyjamasbrottning ( Judo ) och vanlig brottning till samma kategori. Ta pyjamasbrottningen först. Här springer det runt 2 personer och rycker i varandras pyjamasar och försöker få ner den andre. Ibland lyfter domaren upp en hand och då får en av killarna ( eller tjejerna ) poäng. Hur det går till vet de fan.

Sen har vi den vanliga brottningen. Har sett ett antal matcher under OS och undrar var brottningen som fanns tidigare tagit vägen. Här står det två brottare och stångas i väntan på att en av dom får gå ner på alla fyra. Detta sker efter 1,5 minuter. Då har den som inte fick gå ner på alla 4 prick 30 sekunder på att rulla eller göra något annat som ger honom poäng. Lyckas han inte så får han som nyss stod på alla fyra en poäng. Detsamma händer i period 2 med den skillnaden att det är den andre som nu får gå ner på alla fyra . Eftersom det då ofta står 1-1 så får de köra en tredje period. Efter 1,5 minuter så är det åter dags för någon att gå ner på alla fyra. Men nu inträffar något konstigt. Man LOTTAR vem som ska gå ner på alla fyra och leka blöt sandsäck i 30 sekunder, vilket då gör att han vinner. Han har visserligen inte brottats utan bara hängt som just en blöt säck men får trots det den vinstgivande poängen.

Men hallå, var har brottningen tagit vägen????

Sport · TV

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards