Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Pink Ozzy - 11 augusti 2012 10:14

Läser med stor bedrövan dagens tidningar och undrar om vi helt tappat respekten för det mänskliga livet. Respekten för barn och kvinnor och respekten för ett "nej". Här några rubriker från idag:

  • En yngre man dödad i knivbråk i Skogås.
  • Kvinna våldtagen i Upplands Väsby.
  • Spädbarn hittat död i Halmstad - troligen mördat.
  • 51-åring sköts till döds
  • Misshandlade sin 102-åriga mamma
  • 5 bränder i Göteborg tros vara anlagda
  • 3 syskon våldtagna av styvpappa

Ja, det är lite av dagens skörd i tidningarna. Är det inte bedrövligt och sorgligt att vissa personer inte respekterar andras liv och sätter sig over lag och ordning. Verkar som vi borde sätta till större resurser för denna typ av brott. Men det verkar samtidigt som att hela samhället har blivit slappare. Vi har 30km-gräns på vår ort. Mopeder och andra skiter fullständigt i det. Hundägare har sina hundar lösa trots att det inte är tillåten. En del hundägare tar inte heller upp skiten efter sig. Handicapparkeringar används av alla och framförallt att de som INTE har något handicap. Fick stå och vänta mitt i gatan för någon dag sedan bara för en lastbilsförare skulle lasta av varor och orkade tydligen inte att ställa sig 15 meter längre bort så att bilarna kommer förbi. Så verkar det vara idag. Bara jag, jag, jag. Bara JAG får göra som JAG vill. Nu kanske du tycker att det är småsaker som jag räknade upp, men dessa småsaker gör att gränsen för det tillåtna sakta flyttas fram och resulterar i de 7 händelser jag poängterade ovan.

Så respekten för varann tycks inte finnas. OCH DET STÖR MIG DJÄVLIGT MYCKET!


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards