Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Pink Ozzy - 18 augusti 2012 09:47

För mig är Assage en liten feg skit. Tänkte först inte ge mig in i debatten, men kan nu inte hålla mig. Assage har genom Wikileak släppt en massa dokument och filmsnuttar. Filmerna visar bl a det faktum att amerikanska soldater skjuter när de inte borde och dessutom på civila. Hade Assage stannat just vid detta att visa dessa felaktigheter så hade jag kunnat acceptera det hela. Men han går vidare och visar upp 1000-tals dokument av de mest skiftande slag. Dokument som i förlängningen kunnat utlösa krig och som troligen bidragit till försämrade relationer mellan islamister och kristna. Helt onödigt.

I och med detta så måste han ju ha gjort en riskbedömning. D v s han måste, om han inte är helt korkat, kalkylerat vad som eventuellt kan hända om hansläpper ut dokumenten. Med andra ord tog han en kalkylerad risk. Gör man detta så vet man också att följderna kan vara positiva eller förödande. Beror helt på "brottets" art.

Nåväl. Det som sedan händer är att han anklagas för våldtäkt. Jag säger inte att han utförde våldtäkten, men tror på ordspråket "ingen rök utan eld". Bara misstanken gör dock att han sjunker ordentligt i anseende hos mig. Skulle han sedan dömas så skulle han sjunka till bottennivåer. Och det är där skon klämmer tror jag. Han är inte rädd för att utlämnas till USA. Han vet att detta inte får ske utan Englands godkännande. Han vet också att om han i hemlighet utlämnas skulle detta vara förödande för USA´s relation med omvärlden. Nej, lille Assage är rädd för att hans namn ska förknippas med en sippel horkarl och våldtäktsman. Tänk om det visar sig att han de facto HAR våldtagit kvinnorna. Då kommer ju omvärlden att straffa honom precis som jag skulle göra.

Skulle han däremot INTE ha våldtagit kvinnorna så vore det ju lätt för honom att åka till Sverige och bevisa sin oskuld. Själv skulle jag ju hellre bevisa min oskuld i en våldtäktsdom och vara en "hjälte" som lämnat ut hemligt material än att jag våldtagit kvinnor. Som jag ser det har dock många höjt Assage till skyarna och nästan anklagat kvinnorna för lögnare. Skulle du vilja att någon anklagade din dotter för lögnerska om hon verkligen hade vblivit våldtagen? Sen kan ju jag liksom du fundera på hur en liten skit som Assage skulle kunnat våldta två kvinnor utan att de kunnat värja sig. Men det är ju rättens sak att avgöra.

Av Pink Ozzy - 18 augusti 2012 09:38

Den här veckan är ägg farliga.

1 ägg om dagen sägs nu vara lika farlig som 20 cigaretter om dagen.

Känner du ingen snacket? Jodå, det har kommit sådana larmrapporter med jämna mellanrum och med lika jämna mellanrum har det kommit rapporter om att ägg är av godo.

Här sitter det en massa forskare världen runt och många med statliga anslag och larmar och dementerar och larmar och demeterar. Kan de aldrig bestämma sig hur de ska ha de?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards