Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Pink Ozzy - 19 augusti 2012 10:19

Äntligen ett parti som står för en FAS3-avveckling. Läs mer på Aftonbladets nätupplaga. Detta förhatliga FAS 3 som hittar på konstgjorda arbeten som nästan aldrig leder till ett arbete, utan bara till ökade kostnader i form av resor för den arbetslöse samt ökade vinster för företagen som får billig arbetskraft.

Men så är det väl när vi har en högerregering som utger sig för att vara "det nya arbetarpartiet". Men för alla er "arbetare" som trodde att det var ett parti som skulle stötta oss kan jag bara säga att det dom menar med arbetarparti är att alla ska pyssla med något. Helst med lön som betalas av A-kassan eller Arbetsförmedlingen. Om de dessutom får någon som går på FAS3-bidrag så erhåller arbetsgivaren 5000:-/månad. Vilket är ca 50% av det maxbelopp du kan få ut netto vid en arbetslöshet som sträcker sig längre än 1 år. Denna idioti som FAS 3 innebär tar endast bort jobb från dom som är arbetslösa och annars skulle få jobbet till ordinarie lön. "Arbetarpartiet" Moderaterna borde nog ändra namn till "slavpartiet" Mderatierna.


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards