Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Pink Ozzy - 26 augusti 2012 11:29


Läser med stor bestörtning att en kvinna i 20-årsåldern som var på väg till hemmet i Gröndal i södra Stockholm överfölls av två män som slog ner henne. När misshandeln var klar så urinerade svinen på henne. Klockan var vist strax före halv fyra på natten. Och nu säger du kanske att om hon är ute vid den tiden så får hon skylla sig själv. SÅ FAN HELLER !

Alla människor ska ha rätt att befinna sig utomhus vid vilket klockslag som helst. Ingen ska pissa på en annan människa. Varken på man eller kvinna. Men SVIN är ju inte rumsrena utan pissar på allt och ... nej förresten. Grisar pissar inte på sina honor. Så det kanske är att förnedra grisar/svin när man jämför dom med de fähundar som pinkade på kvinnan.

Läser ni det här så anmäl er hos polisen och ta ert straff. Men det är ni väl för fega för. Ni kan ju bara slå och pissa på kvinnor som ligger.

 


Av Pink Ozzy - 26 augusti 2012 10:48

Är det inte dags att skrota alla tankar om att tillverka nya JAS-plan som regeringen nu funderar på? De sägs kosta 90 miljarder. Men både du och jag vet ju att budgetar aldrig håller. Så 90 miljarder innebär 9500:- för varje invånare i Sverige. Liten som stor, svart som vit, kvinna som man. Så en familj på 2 vuxna och tre barn får punga ut med nästan 50.000:- ! ! !

Men budgeten håller som sagt inte så det kommer i slutänden att bli minst 1000:-/månad och invånare. Tänk dig 1000:- kronor i månaden. Det skulle vi kunna ha mycket glädje av på ett bättre sätt. Och tänk på trebarnsfamiljen som ska ut med 5000:- per månad.

Det är ju helt sjuka siffror. Måste ju finnas massor med andra saker regeringen borde lägga pengar på istället. Tänk bara på hur mycket bättre vård och skola vi skulle kunna få. Man får mycket för 90 miljarder.

Vad jag kunde läsa mig till gick ca 60 miljarder till sjukvården i stadsbudgeten 2011.

85 miljarder gick till bidrag till kommuner,

43 miljarder till kommunikation,

5 miljarder till allmän miljö och naturvård,

dryga 8 miljarder gick till integration och jämställhet.

Det är bara några områden som borde kunna stöttas betydligt bättre UTAN JAS-plan.

Så för min del är det helt klart ett rungande NEJ till att ta fram nya leksaker till flygvapnet.

Av Pink Ozzy - 26 augusti 2012 10:35

Läser just att Anna Anka har sagt att det största misstaget hon gjorde i hela sitt liv var att träffa Paul Anka. Jag säger bara "fy fan vad lågt". Hon som var så till sig i brallorna när de var gifta. Hon berättade vitt och brett om att det var en kvinnas skyldighet att suga av gubben på morgonen om han så önska de det och att hon och Paul hade det så bra. Själv tyckte jag hela tiden mest synd om Paul Anka eftersom jag aldrig förstod vad han såg hos den där skräcködlan. Från första stund ogillade jag henne och förstod aldrig varför hon överhuvudtaget var på TV. Fick snart höra att hon hade varit med i ett program på 3-an som jag "missade".

Nej, för mig är Anna Anka bara en D-skådis och en tjej som letar efter en rik snubbe så hon får leva det ljuva livet. Inga känslor för annat än pengar, pengar, pengar. Vad kallas de som letar efter rika gubbar för deras pengars skull. Är det inte lyxhoror?

Av Pink Ozzy - 26 augusti 2012 10:21

Det kan nog fan bara hända i USA. Polisen skulle ta fast en 58-åring som hade skjutit ihjäl sin f d arbetskamrat. Polisen kom dit och sköt 16 skott. När krutröken lagt sig låg den 58-årige mannen död på marken plus ytterligare 9 skadade. När man hade kollat de skadade visade det sig att alla hade skadeskjutits av polisen. Hur djävla skjutgalen får man vara? Vi får hoppas att de svenska poliserna är lite bättre på att träffa rätt om de skulle behöva skjuta nån gång.


Av Pink Ozzy - 26 augusti 2012 10:09

Första gången jag hörde talas om Clarolina Klüft var när hon vann junior-VM i 5-kamp. Jag undrade vem sjutton som var så bra i Sverige. Men efter den vinsten vet ju alla hur det har gått. OS-mästarinna, 3 VM-guld talar sitt tydliga språk. Sen finns det dom som anklagade henne för att spexa och larva sig för mycket på arenan. Jag tror det bara är avundsjuka. Nu är det Bolt som spexar och då är det tydligen OK. Själv tycker jag bara att det är kul och håller sporten på den nivå den ska vara. Det är dessa artister som gör sporten populär. Det är såna idrottare som Klüft och Bolt som fyller arenorna.

Så jag tar hatten av för en av Sveriges genom tiderna absolut bästa idrottare alla kategorier.  En idrottare som i prestation kan mäta sig med de största internationella stjärnorna. Där kommer hon alltid att bli ihågkommen. Lycka till i framtiden Klüftan.


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards