Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Pink Ozzy - 29 augusti 2012 11:09

Nu är det nästa verk som ska stå i skampålen. Säpo har haft personalfest. Egentligen säger jag inget om kostnaderna eftersom jag, i det jobb jag hade tidigare, också kunde spendera ca 5000:-/person i vår grupp. Men då var gruppen bara ca 12 man stor och dessutom skedde det över 3 dagar och vi hade utbildningar och diskussioner varvade med t ex skidåkning. Men vi höll på från ca 8 till ca 21 varje dag med någon typ av aktivitet. Även under bilresan till resmålet hade vi uppgifter att utföra i form av diskussioner kring diverse ämnen.

MEN, det var en stor skillnad. SÄPO bränner pengarna under en kväll utan någon som  helst pågående utbildning/konferens eller annat. Och det sjuka i det hela är att man har ett BOND-TEMA. Säger väl det mesta om vad SÄPO tror att de är. Jag sympatiserar djupt med dom som tackade nej till festen.

Vad kommer härnäst? Ska Stockholmspolisen ha ett "Spanarna på Hill Street"-tema vid nästa personalfest?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards