Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Pink Ozzy - 11 september 2012 10:09

Hur fan kan TV-tittarna vara så korkade? Ja, nu menar jag inte just det fenomenet att de kollar på allt skit i form av olika dokusåpor mm utan det faktum att de inte förstår att TV kostar pengar. Ser just att Aftonbladet på nätet har en omröstning där du kan rösta om du vill betala TV-avgiften via just en avgift, via skatten eller inte alls. Just nu är det 53 % som inte vill betala alls.

Då undrar jag hur fan de har tänkt sig att finansiera alla TV-kanaler med alla dessa program?

- Nej, men det kan de göra med reklamen, säger den "smarte".

- Jaha, och vem betalar reklamen?

- Ja det jör ju företagen, säger den "smarte"

Men nu är det ju inte så, utan varje gång ett reklaminslag visas så kostar det företagen pengar. Det är pengar de tar från dig som betalar för varan som de gör reklam för. En viss procent på dessa varor går till reklam. Det är dessutom inga småpengar utan handlar i vissa fall om mångmiljonbelopp i form av direkt reklam via TV och tidningar samt reklam via sponsring av klubbar eller enskilda idrottare.

Så när herr och fru "Smart" nästa gång sätter i sig lite Kalles Kaviar, tvättar sig med ett visst schampo, tar en kryssning med Viking eller handlar på ICA eller Konsum så kan de alltid tänka på att de just då betalar lite "TV-licens" till alla kanaler som tillåter reklam.

Så inbillar er inte att ni slipper undan. Hur det än kommer att bli så får herr och fru "Smart" betala för att kolla på TV.

Politik · TV

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards