Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Hollywoodfruar - Vilken parodi

Av Pink Ozzy - 25 januari 2013 16:20

Har du sett de nya avsnitten av"Så blev vi Hollywoodfruar" ? Jag såg inte serien tidigare men har efter alla skriverier mm tänkt och kolla ett tag. TV3 följer 3 fruntimmer som tydligen lever i Hollywood. En som heter Maria Montasami, en heter Gunilla Persson och sen mitt stora hatobjekt Anna Anka.  Men Ankan har nu sprungits om av en, vilket jag inte trodde fanns, ännu värre Hollywoodfru. Jag säger bara Gunilla Persson. Herregud, vem tror hon att hon är? Hon går omkring och säger att hon är en stor stjärna i en svensk TV-produktion. Hallå, det är en dokusåpa med D-kändisar. Med andra ord är de inte bättre än de som fånar omkring i Robinsson, Ullared eller Farmen.

Sen går ankfan och säger att det är så djävla dåligt i Sverige och att vi inte har några drömmar och att vi inte gör någonting av våra liv. Lilla f d fru Anka. Våra drömmar består inte av att äta brosk och suga kuk på en gammal sångare. Vi har större drömmar än att vara en D-kändis i en dokusåpa. Dessutom behöver jag inte ha polisen utanför huset för att jag inte betalar det hyresvärden kräver. Jag äger mitt hus. Det var en av mina drömmar jag hade i livet.

En annan dröm var att besöka så många länder som möjligt. Jag är uppe i över 30. Har du besökt fler eller går du bara omkring i Hollywood och suger hela dagarna? Men skärp dig människa. Kom inte och säg att Sverige är i två läger. Ett läger som älskar dig och ett som hatar dig. Jag skulle mer säga att ett läger hatar dig och ett läger garvar ÅT dig och dina fjantiga Hollywoodfruar.

Den enda av fruarna som jag skulle kunna respektera är Maria Montasami. Hon verkligen tar hand om sin familj. OK, hon pratar släpigt och har väl ett lite udda sätt i sig. Men hon ligger trots allt inom gränsen för det acceptabla.

Men som sagt, de andra två D-kändisarna kan väl lika gärna dra något gammalt över sig. Vi andra som tittar på eländet skrattar gott åt dom när de tror att de gör saker som vi ska vara avundsjuka på, men som vi bara skrattar åt.

TV
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 09:48

Egentligen är det skrämmande hur folk kan utsätta sig för livsfarlig dopning i s f att hjälpa till att få stopp på eländet. Jag tänker just nu på 2 fall. Det ena är någon form av OS för dopade, även om de då inte får använda sig av orden Olympiska sp...

Av Pink Ozzy - Måndag 22 april 09:23

I dagens Aftonbladet läser jag om min förening Leksands IF dom jag hållit på sen 1967. När de vann SM-guld eller åkte ner. Det var alltid Leksand i mitt hjärta.  Men efter det jag läste idag får vi väl se om jag inte köper mig en Moradräkt istället...

Av Pink Ozzy - Söndag 21 april 17:01

Ett av mina barnbarn skulle på kalas. Hon fick skjuts av dom som höll i kalaset. Min dotter satt hemma och kollade hur dom åkte. Hon och barnbarnet har en app precis som resten av familjen så de alltid ser var dom befinner sig.  De såg också att fö...

Av Pink Ozzy - Söndag 21 april 17:01

Ett av mina barnbarn skulle på kalas. Hon fick skjuts av dom som höll i kalaset. Min dotter satt hemma och kollade hur dom åkte. Hon och barnbarnet har en app precis som resten av familjen så de alltid ser var dom befinner sig.  De såg också att fö...

Av Pink Ozzy - Söndag 21 april 10:27

På Kanarieöarna gror hatet mot turister. Vi åkte minst en vecka per år mellan år 1999 och ca 2020. Vi besökte de flesta öarna många gånger. Men nu vill de inte ha oss längre. Turisterna använder för mycket vatten, skitar ner på ön och trissar upp hus...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards