Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Pink Ozzy - 10 maj 2013 12:22

Var en vecka i Portugal annars hade jag gjort en del den senaste veckan. Men nu fick det bli igår med fortsättning om en stund. Det är massor av lådor med diverse krukor som ska avhärdas just nu, vilket ger jobb både morgon och på dan.

Igår kom potatis, lök, morötter och mangold i jorden.

Salladen, rädissor, bondbönor och dillen är ca 1 cm och vitlöken samt gräslöken ca 20 cm. Idag tog vi gräslök för första gången.

Har lagt bönor och 3 sorters rödbetsfrön i vatten och ska in i jorden under eftermiddagen.

Först ska dock sommarmöblerna tvättas och den inglasade altanen dammsugas och dammas.

Så äntligen kan man se fram mot ca 4 månader ute. Ja ute, det brukar inte bli så mycket TV på sommaren i vårt hus.

Av Pink Ozzy - 10 maj 2013 12:18

Ibland kollar jag av mina kommentarer från mobilen, men lägger inte ut dom, utan väntar tills jag kommer hem. Men så händer det ibland att de bara försvinner i cyberspace efter att jag kollat på dom. Så om du undrar varför jag inte lagt ut din kommentar så är det därför. Annars slinter 99% igenom. Förtal av religiös eller rasistisk art kan dock ibland stoppas. Lika så fjantiga kommentarer för att man ska gå till just deras sida och så visar det sig att den är kommersiell. Så nu vet du. Ha det bra.

Av Pink Ozzy - 10 maj 2013 12:16

Har du saknat mig?

Jag har varit i Portugal och förlustat mig på sol, god mat och dryck och havet.

Men nu är jag hemma igen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards