Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Pink Ozzy - 19 maj 2013 10:18

Läser just att en av sessorna och en amerikan ska ha lysning och att spektaklet ska livesändas. Vem fan, under 60 vill titta på detta? Inte jag i varje fall. Nej, lägg ner kungahuset så spar vi några miljoner vi kan fördela på de som idag går i FAS3 och som inte fått någon höjning av sina "löner" på minst 4 år. Jag fick t o m en höjning av skatten med 5 kronor och några hundra mer att betala innan jag kommer upp i högkostnadsskyddet för läkare och medicin.

Det är rättvisa i Alliansens ögon.

Läste dessutom för några dagar sedan att Sverige tillhör de länder där inkomstklyftorna öka mest.

Det är rättvisa i Alliansens ögon.

Sverige är dessutom det land där de rikare bil rikare och rikare. Faktiskt en ökning mer än något annat land i Europa.

Det är rättvisa i Alliansens ögon.

Investor köpte Apotek från staten för 100 mille och säljer dom nu för 140 mille.

Det är rättvisa i Alliansens ögon

FAS3are och ungdomar utnyttjas nu av företagen. Billig arbetskraft och vad det gäller de som är i FAS3 så FÅR arbetsgivaren dessutom 5000:- papp i månaden.

Det är rättvisa i Alliansens ögon

Av Pink Ozzy - 19 maj 2013 09:59

Jaha, då var det årliga spektaklet avklarat. I år lyckades jag dessutom hålla mig vaken. Troligen för att jag var såp förkyld att jag hostade varannan minut, vilket i sin tur medförde att min hals idag känns som dagen efter en riktig blöt natt med minst 30 cigarett. Men så var det inte. 2 burkar Ramlösa var det enda blöta som slang ner. Inte ens speciellt många chips orkade jag med.

Men nu till Mellot (eller vad de nu karrar det). Tycker väl att rätt låt vann respektive kom 2:a. Dessutom fick väl vårt svenska bidra lite för många röster. Killen har ju samma utstrålning som en lyktstolpe. Och låten sen. Ett evigt upprepande av "Youuuuuuuu". Men det fanns värre också. Eller ska vi säga att i stort sätt alla var dåliga. Ja, jag tror det.

Musik · TV

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards