Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Huliganer och vandaler förstör Stockholms förorter.

Av Pink Ozzy - 22 maj 2013 10:14

 Jag skrev om detta för någon dag sedan, men måste bara återkomma till det. Det började med Husby, men har nu spridit sig som en löpeld till andra förorter. Det gäller huliganer och vandaler som förstör för de boende bara för att de vill ha lite “kul”.
So fuck you
Det är absolut inget som de boende vill ha eller kännas vid. Det här är proffshuliganer som sätter eld på bilar och byggnader, slår sönder bilar mm, kastar sten på polis och brandmän.
Det man dessutom tycks göra är att man skjuter kidsen framför sig så att de får skulden. Barn som inte fattar bättre utan ser upp till dessa skitstövlar.
Det här är inte ungar som är utan jobb, men vill ha jobb. Det här är huliganer som inte vill eller får några jobb. De vill leva på det Sos och andra ger samt det de kan stjäla ihop. Sen “nöjer” de sig med att djävlas med andra.
Nej, bilda motstånd mot detta slöseri av kapital och den skräck som de utsätter folk i de berörda områden för.
Vill dom slåss får de väl göra som de ibland gör genom att bestämma en plats där de slåss av egen fri vilja.
Men låt för fan folk leva i lugn och ro.
Polisen MÅSTE även ta till med all den våld som krävs för att omgående stoppa eländet. Behövs det gummikulor eller skarpa vapen så är det bara att brassa på. Brandmän och polis måste fredas. De som är svenskar ska sitta av ett kraftigt straff och även få betala tillbaka det de förstört genom gratis arbete. Lämpligt är att de får städa skräp på Stockholms gator samt tvätta trottoarer mm på de tidiga morgontimmarna. Daglig anmälningsplikt bör råda.
De eventuella invandrare ska också ha sitt straff bakom lås och bom, men därefter utvisas på livstid.
Kanske kan dessa straff lära dom att sköta sig.
Jag är så djävla trött på att vandaler förstör och dessutom inte låter poliser och brandmän sköta sitt jobb så jag inte ser någon annan utväg än att verkligen ta i ordentlig.

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

23 maj 2013 20:46

För mig är det en gåta att det skrivs om eländet
För mig är det en gåta att radio och TV sänder om eländet.
För mig är det en gåta att ovan media gör anonyma intervjuer med eländet.

DÅ uppnår man precis det som är avsikten. Man ÄR någon. Man syns. Det talas om en. Precis vad de säger i alla intervjuer "Jag finns nu"

Men tänk om allt möttes med tystnad. Om det plötsligt inte fanns.

Hade varit intressant att få se vad DET hade inneburit.

Men kravaller säljer så det kommer aldrig att ske

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

24 maj 2013 13:05

Du har en poäng där. Dessutom förstår jag inte att man inte visar ansiktet på de som kastar sten. Så fort det är nyheter på TV och man visar från eländet så suddar man ansiktet. Pekar ut dom djävlarna så folk kan identifiera dom och hjälpa polisen i deras arbete.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:49

Köper du påskmat eller lever du som vanligt? Själv har vi det nästan som vanligt. Långfredagen äter vi bara Jansson och ägg. Lördag är vi bjudna på påskmat/födelsedag. Söndag och måndag tar vi lite påskmat, men inga mängder. Det var roligare ned ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:31

Såg på Rapport igår hur många kvinnor som dödas av sina män. Jag blir så förbannad och samtidigt sorgsen. Ofta är kvinnorna dessutom gravida. Jag fattar inte hur dessa män tänker, om de ens tänker.  Jag tycker nog att straffen bör göras om. Samtidi...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:58


Eftersom många inte kommer att ha tid med mobil, platta eller dator önskar jag er redan en GLAD PÅSK!          ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:53

Det är av någon anledning skillnad mellan Facebook och bloggen. Hag går väldigt sällan kommentarer på bloggen men dagligen på Facebook. OK, det är lite skillnad i innehållet. Det blir lätt lite roliga bilder på Facebook medan det på bloggen oftast är...

Av Pink Ozzy - Onsdag 27 mars 18:59

Dagligen ser jag vuxna som bryter mot lagar och regler, skrivna som oskrivna . Jag ska ge dig några exempel : Vuxna som cyklar på trottoarer.  Vuxna som åker bil där det inte är tillåtet  Folk som parkerar på handikapparkeringen utan tillstånd ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards