Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Pink Ozzy - 23 maj 2013 12:41

Ofta skriver jag negativa händelser. Kanske för att det mest sker en massa skit ute.

Men nu lite positivt:

Har nu planterat ut de flesta växterna. Återstår bara lite blommor som ska ut inom några dagar, bara jag får tid.

Åt igår den första rabarbern och de första rädisorna. Tyvärr gillar små sniglar också rädisor. Potatisen har också satt fart och är ca 5 cm hög. Vitlöken som jag satte förra året är redan flera dm hög och kan nog tas i juli och framåt.

I övrigt har jag satt (från frön) eller sått dill, rödbetor, 2 sorters mangold, 2 sorters potatis, 2 sorters kronärtskockor sqash, tatsoi ( hur nu det stavas), lin, 2 sorters Västeråsgurka, 5 sorters sallad, gul lök, silverlök, rödlök, slanggurka, flera sorters paprikor, Tabaskopeppar, persilja, grönkål, selleri, vitlök, rädisor, morötter,minst 8 sorters tomater och en del annat jag inte kommer ihåg just nu.

Sen är det även en hel del blommor som ska ner så snart det bara går. Det mesta är nere, men det kalla vädret gör att man inte har riktig lust till att vara ute.

Så nu är det bara att vänta på sommaren och att skörda det man har sått. Jag är kanske lite galen, men jag gillar att påta i jorden. Det ger lugn i själen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards