Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Pink Ozzy - 22 juni 2013 11:26

Över 3000 läkare har i ett upprop talat om hur illa det är inom vården idag. Istället fär att vårda och hjälpa patienterna så ska det skrivas en massa dokumentation. Resultatet blir att läkarna inte tar emot fler patienter än för 20 år sedan.  Och vad säger vår käre hälsominister? Jo att allt är bra och att 3000 läkare har fel. Skulle även sjuksköterskor vara med i uppropet så skulle det inte förvånar mig om siffran var närmare 100.000 När ska vi får en Hälsominister som vet vad han pratar om. 

Men sjukvården är inte ensam om att producera dokument i pappersform aller via data. Dagligen ska en mängd uppgifter redovisas i s f att lärarna får den tid de behöver för att utbilda eleverna. Elever som, ofta p g a föräldrarna, kräver mer och mer tillsyn. Klasserna blir större och större. Fler och fler barn kollar på filmer de absolut inte borde se, spelar datorspel de absolut inte borde göra och dessutom har fler och fler barn diverse diagnoser. Men det tar kommunderna ingen hänsyn till utan ökar bara antalet barn per klass. När ska vi få en skolminister samt kommulamän som vet vad lärarna behöver. 

Det tredje sjuka alternativet är arbetslösheten. Vår "käre" herr Reinfeldt anser att fler och fler fått jobb på arbetsmarknaden. men det är ju en stor lögn. De anställs t e x på diverse skolor och betalas av kommunen. Swn slängs de ut lagom till sommaren för att återanställas när skolan startas. D v s om du visat framfötterna under föregående termin. Dessutom anställs en massa i bemanningsföretag där kommunen kliver in och betalar miljoner när de inte ens vet vad dessa personer utför för arbete. Vissa får t ex inte ens något arbete utan får sitta och titta på film. Nej du herr stadsminister. Du ljuger det svenska folket rätt up i ansiktet. Visst har en hel del fått sysselsättning. Men vad och vem betalar det du kallar för sysselsättning.Ta mig som exempel. Jag arbetar inom FAS3. Efter 2 år har jag ingen sysselsättning mer. Att arbeta i FAS3 innebär att arbetsplatsen behöver inte betala för mig. Istället FÅR de 5000:- ! Allt från kommunerna ( försäkringskassa). Så om nu företaget väntar ut de två åren och sedan anställer personen får de upp till 22000:- första året och kan sedan sparka alternativt behålla mig och då få ca 63% av min lön betald fram till min pension som infaller om 7 år. D v s om de inte har ändrar det också. Då kanske det blir 8 år.

Vart fan är vi på väg? Ett folk som får dålig vård och skolgång och dessutom billig arbetskraft för smarta företag. Fy fan säger jag. 

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards