Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 28 september 2013

Alla dessa dokusåpor

Av Pink Ozzy - 28 september 2013 11:08

Jag har och kommer ännu mer att begränsa mitt tittande av dokusåpor och liknande. Den enda "såpan" som inte kränker andra och där färdighet ställs i första rummet är ju körslaget. Men inte heller det tittar jag på. OK, kändishoppet är ju lite kul. Även de förnedrar inga andra än sig själva. Så det kan de ju hålla på med. Idol är väl OK för de yngre. Själv tittar jag bara första veckan och någon av de allra sista

Men allt annat skit.

Några exempel:

"Alla tiders hits" - Ett program där diverse artister gör bra låtar dåliga. Slutade titta efter första programmet.

"Nya ensamma mammor söker" - Har aldrig tittat på det. Tror mig veta vad det handlar om i varje fall.

"American idol" - Men faaaan. Räcker det inte med svenska idol?

"Kockarnas kamp" - Såg första omgången. Engagerade mig föga. Enda fördelen var väl även där att de inte snackade skit om varann.

"Bonde söker fru" - Men har inte tittarna tröttnat på eländet än?

"Halv åtta hos mig" - Jodå, det var väl skapligt i början. Men numera orkar jag bara inte med ytterligare varianter på oxfilé

"Lyxfällan" - Hur fan är man funtat i huvudet när man först beter sig som en idiot och sen vill att TV3 ska rätta till det hela?

"Big Brother" - Går den än förresten? Kanske inte. Hur som helst förstår jag inte folk som tycker att det är kul att kolla på folk som sitter i ett hus och beter sig mer eller mindre som apor.

"Svenska Hollywoodfruar" - Ja ska man skratta eller gråta. Frugan kollar och jag läser något. Men det gör att jag inte kan undgå att höra denna "människa" Gunilla Persson hela tiden. Vem fan tror hon att hon är? Parodi-TV


Sen har vi alla dessa poliser, brandmän och gränsbevakare i diverse länder som "ska" följas i diverse kanaler.

Att folk bara orkar? Både de som är med och tror att de ska bli stjärnor och de som tittar. Såg förresten för ett bra tag sedan "farmen". Där sprang det omkring en tönt i hatt och trodde att han var något. Kommer inte ihåg hans namn. Men jag kollade upp honom på Facebook. Då hade han som yrke angivit "TV-personlighet". Säger inte det det mesta om dessa F-kändissar som tror att de är stora stjärnor bara för att de varit med i någon fånig såpa?

Nej, fram för mer BRA TV. Var är alla bra svenska serier som fanns fram till 90-talet? Borta. Borta till "förmån" för dokusåpor. Sorgligt.



TV
 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

28 september 2013 19:25

OJ. Dockusåpor... DET var länge sedan det. ETT undantag "De dejtbara". Fråga mig inte varför, men den har något lite annorlunda.
Ett tag tittade jag på Morgan ochh OlaConny från Gekås och deras resa i USA. Men det var bara pinsamt

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

29 september 2013 19:28

De dejtbara har jag aldrig sett. Däremot tomtarna från Gekås oxh pinsamt är väl bara förnamnet. Men de kanske inte bryr sig. Allt är ju betalt av femman. Men är det inte snudd på lyteskomik?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Fredag 29 mars 09:21

Läste just en artikel i Aftonbladet.se som var otroligt intressant. Tycker du inte det tycker du inte som jag. Men jag gillar när vanligt folk har ett mål och når dit. Det kan vara många tårar innan man kommer dit, men de gör det. Jag skiter i hur my...

Av Pink Ozzy - Fredag 29 mars 08:48

Nu har rödhaken kommit. Det gör han varje år. Den stannar på vår tomt kring komposten i fem till sju dagar och flyger sedan bort. Sen kommer han tillbaka i höst och gör likadant. Jag har alltid förundrats över att det bara är en, hur han hittar til...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 14:37

Dogge Doggelito hande tydligen sex när han var ca 7-8 och tjejen 15 år. Det berättade han i nåt forum och direkt kommer PK-maffian. Lasse Holm har t ex brutit med Dogge så han får inte vara med i Dobido i sommar. Då ska jag vara jävlig tillbaka och i...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:49

Köper du påskmat eller lever du som vanligt? Själv har vi det nästan som vanligt. Långfredagen äter vi bara Jansson och ägg. Lördag är vi bjudna på påskmat/födelsedag. Söndag och måndag tar vi lite påskmat, men inga mängder. Det var roligare ned ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:31

Såg på Rapport igår hur många kvinnor som dödas av sina män. Jag blir så förbannad och samtidigt sorgsen. Ofta är kvinnorna dessutom gravida. Jag fattar inte hur dessa män tänker, om de ens tänker.  Jag tycker nog att straffen bör göras om. Samtidi...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards