Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 30 december 2013

SVT leder överlägset.

Av Pink Ozzy - 30 december 2013 10:13

Jag tycker visserligen om att kolla på "Bizarr foods Amerika" på Travel, och en del andra naturprogram och är egentligen relativt sett en allätare vad det gäller TV-tittande. Kanske därför som jag nedlät mig att kolla på 2 timmar med Filip och Fredrik. Men jag blev nästan förbannad. Visst, jag kan stänga av, men då får jag ju inte se hela detta töntprogram. Vad ger det folk att se folk visa baken eller kuken? Vad ger det folk att se Fredrik raggla omkring asfull? Jag fattar ärligt taget inte varför de är så "stora" som det är. Kanske borde detta program ha en åldersgräns uppåt (!) , d v s "bör ej ses av myndiga personer". För det här är ju rena kiss och bajshumorn.

Nej, tacka vet jag SVT som har återkommit storslaget i år. Bara för att nämna några program som faller mig på läppen:

  • Fröken Frimans krig - Otroligt underhållande och allt för sällan visat teater.
  • Så ska det låta - Äntligen kan man börja se programmet igen sen Peter Settman dragit.
  • Äkra människor - även om andra säsongen inte riktigt har kommit igång ännu.
  • Antikrundan och Antikmagasinet - ser jag när jag har tid över.
  • Doobidoo - Härligt med glada människor.
  • H M konungens jultal - Äh, jag bara skojar. Har aldrig sett det.
  • Historieätarna - Skönt att slippa äta det som våra förfäder tvingades att äta
  • På spåret - Men det vet de fan vad Carina Berg ser hos Kristian Luuk?
  • Settman på plats - Orkade med ca 30 minuter, sen stängde jag av skiten.
  • Vinterstudio - Att krypa upp i fåtöljen med en kopp kaffe och bara njuta av vintern.
  • Skärgårdsdoktorn - Tittar inte på den nu. Har sett den. Men en mycket bra serie var det.
  • Sommarpratarna - Avslappnat och skönt att se folk i en för dom "onormal" miljö.
  • Stjärnorna på slottet - Oj. vilken fullträff med årets artister.
  • Vem vet mest - Jag bara inte kan med Rickard Olsson. Men programmet är kanon.

Ja, det var en del av allt som SVT har att erbjuda och som jag kollar på i mån av tid. Mycket spelar vi in och ser när vi har tid. Jag har avsiktligt inte tagit med nyhets och debattprogram i listan.

Vad tycker du? Jag ger dig chansen att skriva till mig om dina favoritprogram och även rösta på bästa kanalen.

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

30 december 2013 18:16

Kan ju börja med att resensera din lista...

Har faktiskt inte tittat på Fröken Friman... Delvis beroende på besök som vi fann intressantare än TV
Så ska det låta har jag egentligen aldrig gillat. Speciellt med tanke på att det är riggat. Men det är klart man kan ju se det som musikunderhållning och bara njuta av sången.
Äkta människor har jag inte heller tittat på
Antikrundan är förvisso intressant (Om man kopplar bort den kvinnliga programledaren)
Doobido tittar jag på om deltagarna är intressanta
Jultalet tittade jag på för en gångs skull. "Intressant" kan man kanske säga
Historieätarna förstörs delvis av den manliga programledarens flams. Annars intressant. Har inte sett julprogrammet dock
På spåret förstörs av domaren som är ett stort ego, men jag stänger öronen och njuter av resten
Settman på plats. I brist på bättre saker att göra så...
Vinterstudio. Om det för dagen är en intressant tävling. Eller två. Annars för lång tid att sitta framför burken. Motionerar hellre hunden på helgen
Skärgårdsdoktorn har jag aldrig tittat på
Sommarpratarna beror på deltagarna om jag tittar eller inte
Stjärnorna på slottet är ju inspelat "nästgårds" så det är ju bara ett måste. Årets upplaga verkar lovande
Vem vet mest. Åter ett program som förstörs av programledaren. Åter en programledare som anser att programmet är till för honom och inte deltagarna. Tyvärr eftersom allmänna kunskaper alltid är kul att testa

Saknar jag något i din lista...

Döden döden döden har varit intressant att följa. Delvis för att se hur mycket programledarens rädslor som finns hos mig. I princip inga, men jag är ju bekant med en del av det som togs upp
Intresseklubben är ett lagom tramsigt program för en som är tramsig som jag

Filip och Fredrik. Nej tack. Däremot programmet med systern i TV 4 om Köping och gruppboendet

Just nu är det ju juniorVM så för tillfället är TV 10 en favoritkanal ;-)


http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

30 december 2013 22:32

Du har dina poänger. Fröken Friman är ju synd att funderar missat. Har du hört talas om att man kan spela in? Att Så ska det låta är riggat vet alla. Men med Kalle är det bra underhållning.
Vad har du emot den kvinnliga programledare n i Antikrundan. Tyvärr pratar hon skånska, men annars är hon ju bara trevlig tycker jag. Gillar du inte Haag i Historieätarna så gillar du inte julprogrammet. Där var han han pinsam. Att domaren i På Spåret tror han är något stämmer nog, men han här ofta ganska torrt om fötterna. Settman på plats? Så lite kommer jag framgent aldrig att ha.
Jag sträcktittar inte heller på vinterstudion. Det går att göra mycket parallellt.
Skärgårdsdoktorn tyckte jag mycket om när den sändes första gången.
Sommarpratarna spelar jag alltid in så jag kan spola förbi någon jag tycker verkar trist. Jag har folk också blivit överraskad över en del personer.
Programledaren i Vem vet mest verkar vi ju ha samma åsikt om.
Linda i Köping vår, som du påpekar, ett bra program.
Jag kollar också på juniorerna, även om jag missar matcherna på TV 10. Jag har över 200 kanaler, men inte den.
I morgon den 31a blir det Grevinnan och betjänten. Det missar jag aldrig.


 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

31 december 2013 08:45

Ser att fröken Friman även sänds på Play. (Som så mycket annat man av olika anledningar missar)

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

31 december 2013 09:27

Du här du ju chansen. Jag gillar i varje fall serien.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 14:37

Dogge Doggelito hande tydligen sex när han var ca 7-8 och tjejen 15 år. Det berättade han i nåt forum och direkt kommer PK-maffian. Lasse Holm har t ex brutit med Dogge så han får inte vara med i Dobido i sommar. Då ska jag vara jävlig tillbaka och i...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:49

Köper du påskmat eller lever du som vanligt? Själv har vi det nästan som vanligt. Långfredagen äter vi bara Jansson och ägg. Lördag är vi bjudna på påskmat/födelsedag. Söndag och måndag tar vi lite påskmat, men inga mängder. Det var roligare ned ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:31

Såg på Rapport igår hur många kvinnor som dödas av sina män. Jag blir så förbannad och samtidigt sorgsen. Ofta är kvinnorna dessutom gravida. Jag fattar inte hur dessa män tänker, om de ens tänker.  Jag tycker nog att straffen bör göras om. Samtidi...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:58


Eftersom många inte kommer att ha tid med mobil, platta eller dator önskar jag er redan en GLAD PÅSK!          ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:53

Det är av någon anledning skillnad mellan Facebook och bloggen. Hag går väldigt sällan kommentarer på bloggen men dagligen på Facebook. OK, det är lite skillnad i innehållet. Det blir lätt lite roliga bilder på Facebook medan det på bloggen oftast är...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards