Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Pink Ozzy - 9 februari 2014 22:30

2000-talets Ceasar, d v s Putin slår nya rekord. I dessa fall via IOK som antingen går i Putins ledband eller snarast bör se över ditt regelverk. 

Först är det den svenska hockeymålvakten dom inte får ha en bild på avlidne Stefan Lif och nu får de norska skiddamerna en varning för att de hedrar en man som dog nyligen och är bror till en av deltagarna.

Dessutom visades det en 45 minuter lång film om och med Putin, där det klart skulle framgå att Putin och Putin allena sörjde för att Ryssland fick det OS de egentligen inte förtjänat.

Finns det inga gränser för osmakligheter i det landet längre.

Normalt vill man ju ha ett OS för att visa upp ditt land så att många turister kommer dit. Men jag undrar hur många som nu vill besöka denna totalkorrupterade diktatur?

Av Pink Ozzy - 9 februari 2014 11:00

igår såg jag andra delen av Melodie"festivalen". Men oj vilken besvikelse. Det var en formidabel uppvisning i riktiga skitlåtar inramat av en massa skitblingbling och programledare med riktiga dåliga manus. Den enda behållningen var Sean Banan och en liten tjej som var bättre förberedd och inläst än programledarna nånsin har varit.

Jag säger som min dotter sa förra veckan. "Är det här det bästa Sverige kan visa upp vill jag inte lyssna på de 3000 låtar som INTE kom med". Att framhålla Sanna Nielsen är poänglöst. Samma låt som hon nu, i ny tappning, försöker sig på att vinna Mellot med. Samma Sanna, same same. Att vinna i denna grupp av 8 "låtar" kan knappast vara en bedrift.

Bli det inte bättre än så här så kanske man bör göra om programidén till nästa år.

Och till sist:

Varför tittar jag?

Jo, det KAN ju dyka upp just DEN låten som är något alldeles extra. De kommer ju faktiskt ibland. Som "Waterloo" för 40 år sedan, eller Loreen förra året.

Sen är jag fortfarande svag för t ex "Det börjar verka kärlek banne mig" och "Judy min vän". Men det var ju på den tiden man KUNDE göra låtar till Mellot.

Musik · TV

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards