Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Pink Ozzy - 1 mars 2014 13:29

Har du hört namnet Hans Roslling någon gång? Om inte så kolla på honom via Youtube. Här har vi en kille som vet vad han snackar om. Såg honom för några dagar sedan på Kunskapskanalen där han visade hur världens population förändras. Hur antalet födda barn har förändrats i världens olika hörn och hur detta påverkat deras födoförhållanden och ålder.

Hans är helt otrolig på att berätta på ett spännande sätt och han har torrt under fötterna. M a o vet han vad han pratar om. Jag satt en hel timme och bara stirrade på hans framställning med öron stora som tallrikar.

Så har du inte hört talas om honom så kolla på Youtube.

Vet du förresten hur många barn som föds i varje familj i Bangladesh numera? 2,5  3,5  4,5  5,5 ? Svara innan du letar efter svaret på nätet.

Av Pink Ozzy - 1 mars 2014 13:21

Putin måste vara en feg och självupptagen djävel. Nu är han på väg in i Ukraina. Något som kan medföra ett större krig i hela Europa om det vill sig illa. OK, de ledande i Ukraina är väl inte de mest hedervärdiga de heller, och de som kommer likaså. Men nu är ju inte Putin världens bästa barn heller. De är nog alla av samma sort.

Den östeuropeiska kommunism framstår mer och mer som en politik som ger till de rika och tar från de fattiga i ännu större omfattning än Obama och Reinfeldt. Och det säger ju inte så lite.

Varför är Putin rädd? Han borde ju inte behöva vara rädd. Han har pengar ( från de fattiga ) han har vapen ( istället för att ge de fattigaste mat ) och han regerar i Ryssland ( hur fan nu den omröstningen gick till ).

Men sen kommer det 4 små tjejer som kallar sig Pussy Riot och vips så skiter Putin sig i byxorna.

Var det inte det jag sa? Han är skitfeg.

Nu är det väl så att även Ryssland har sin egen variant av NSA och FRA, så när jag trycker på RETURN så vet lille Putin direkt vad jag tycker. Och vet du vad? Det skiter jag i. Jag gillar inte falska, fega diktatorer.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards