Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Pink Ozzy - 8 mars 2014 14:04

Nu går det väl lite för långt. För många år sedan gick jag in på en damtoa eftersom herrtoan var upptagen och nöden krävde att snabbt komma "i säkerhet". Detta skedde på mitt dåvarande arbete. När jag kom ut kom en kvinnlig medarbetare fram och ansåg att jag inte skulle anväbda "deras" toa.

Så långt historien. Nu till nutid.

Några har nu fått gör sig att de känner sig diskriminerade genom att det bara finns just herr- och damtoaletter. Nu ska dessa skyltar tydligen mer och mer plockas ner eftersom transpersoner inte vet var de ska ta vägen om det kniper. Jag har absolut inget mot homosexuella, lesbiska, transpersoner mm. Men vad kommer härnäst? Ska de vita gubbarna på   övergångsskyltarna bytas ut mot mer färgade gubbar så inte våra mörkhyade vänner känner dig utanför? Eller ska vi få ytterligare skyltar med burkaklädda kvinnor?

Nej, skärpning! Visst kan det bäl få finnas herr- och damtoor, och visst har jag personligen inget emot att det bara står "toalett" på dörren. Vi har det så på jobbet. Men samtidigt kanske det finns fler kvinnor som vill ha "kvinnotoaletter" än transsexuella som känner sig obekväma på dagens skithus.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards