Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 mars 2014

Av Pink Ozzy - 29 mars 2014 09:50

Det var väl ett evigt klagande på skolan just nu. Dessutom ett evigt budgivande från våra politiker. Men efter 2 år inom skolan, men inte anställd av själva skolan kan jag tänka och skriva fritt vad jag tycker om det hela.

Egentligen behöver jag bara säga en sak:

Walk a mile in my shoes

Att ha förmånen att få vara med många småkottar, en del kanske era, är för mig en ynnerst som fått mig att bli betydligt ödmjukare på alla plan. Jag ser och pratar med barnen både på lektionstiden och på rasterna.

Min slutsats är att det inte är fel på skolan utan på föräldrarna.

OM föräldrarna lät skolan sköta skolan och föräldrar skulle sköta om sina barn hemma så skulle det fungera mycket bättre. Men som det är nu så tycks barnen bara få höra skit hemma om sina lärare, vilket resulterar i att eleverna sedan inte har med sig respekten till skolan. Man lämnar barnen 6,30 på fritids och hämtar dom 17,30 från fritids. Däremellan är barnen i skolmiljö på ett eller annat sätt. När de sedan kommer hem är både barnen och föräldrarna helt slut. Vad gör man då för att hålla uppe skenet och vad gör man när barnen berättar vad som skett under dan? Jo, man håller med och följer det allmänna drevet som bara slår ner på lärarna.

Skulle föräldrarna få så mycket obefogad skit på sina arbeten som lärarna får skulle de säga upp sig. Sen är det ju så att föräldrarna tror att det just bara är DERAS barn som går i skolan. Att man måste ta hänsyn till hundratals andra bryr man sig inte om.

När sedan barnen kommer till skolan och berättar att de bara fick en Risifrutti till middag för "mamma och pappa skulle äta senare" eller att "jag fick bara en banan i morse för mamma hade bråttom till jobbet" blir jag bara sååååå ilsken.

VARFÖR SKAFFAR MAN BARN!

Att skaffa sig barn är ett ansvar och inte något man måste bara för att grannen har.

En annan sak som jag kort vill beröra är alla diagnosbarn. OK, de har diverse diagnoser som allt som oftast numera går under beteckningen ADHD. Denna diagnos ställer man i regel i 7-års åldern. Då anser inte en del föräldrar att man ska behöva gör något förrän diagnosen är klar och recepten utskrivna. Detta trots att det numera är bevisat att många diagnosbarnblir bättre bara de får träning och mänsklig värme. Vi har sådana barn även på vår skola. Jag behandlar och pratar med dom som alla andra, men undviker skrik och lite annat som är personberoende. Och det går jättebra. Dom barnen är ofta också väldigt duktiga, men har ingen hemma som tar sig den tid barnet behöver.

Nej nu måste jag sluta innan jag kokar över !!!!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards