Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 25 april 2014

Av Pink Ozzy - 25 april 2014 11:00

Efter flera års försök och 100-tals ansökningar hade jag plötsligt 2 jobb att välja på. Ett som var lite anpassad till mina kunskaper och ett på den plats där jag gör min FAS3-tjänst. En plats dit jag ringde för snart 2 år sedan och där jag sedan fick plats. Dock sades det klart ut att jag inte kommer att få något arbete, eftersom man drar ner på kostnaden.

Det var då jag tänkte: "vi får väl se...."

Nu har jag snart arbetat 2 år på skolan och så kom det ett företag som ville anställa mig. Jag åkte dit och skulle sedan dit en gång till för en slutförhandling. Det var DÅ jag kontaktade rektorn och frågade hur han har tänkt sig nu när min FAS3-tid snart är ute. Jag VISSTE att lärare, föräldrar och barn ville ha mig kvar. Nu var det bara att ta tjuren vid hornen. Jag FICK tjänst på skolan. När vi var klara så kom vi överens om ca 7 timmar per dag och ledigt jul- och sommarlov. Jag fick därför gå ner lite i lön.

Jag kommer att få knappt hälften av det jag skulle tjänat på det andra företaget.

MEN!

  • Jag får kortare arbetstid per dag
  • Slipper ca 30 övernattningar utomlands
  • Har 2 minuter till arbetet i s f 45 minuter
  • Har 13-16 veckors ledighet
  • Mår betydligt bättre som männska

Så frågan är vad du hade gjort? Att sälja, vara hemifrån 7-7,5 i s f minst 10 timmar, ha 13-16 veckors ledighet i s f 5-6 veckors semester. Men att i utbyte avstå från dryga 50% av lönen.

Valet jag gjorde var att bli kvar i skolan. Vad hade du gjort?


Av Pink Ozzy - 25 april 2014 10:41

Läser på Facebook och diverse andra medier hur hatet mot nazistiska respektive västerradikala grupper ökar.

Varför?

Varför detta HAT? OK, man behöver inte älska varann eller varandras åsikter. Det accepterar jag. Men därifrån till att anfalla och slå varann är det ju miiiiilllll.

Motpolen säger hela tiden att ”de andra” inte bör finnas. Ja men om det nu är så, så argumentera på rätt sätt. Klarar du inte att argumentera så börja inte slåss. Det är ju så djävla låt.

Om vi nu ska nagelfara ordet ”argumentation” så begår även våra etablerade partier just nu en massa fel. Det största är att de LJUGER och försöker LURA oss genom att vända och vrida på t ex siffror och sanningar.

Det är val i höst. Kan ni inte ha lite fair play och tala om för oss väljare SANNINGEN?

  • Vill du ha något exempel som stör mig?
  • Ja vi kan väl ta Nuonaffären. Olofsson bör ju ha så mycket stake ( fast hon är kvinna) att ställa upp och visa sig för KU.
  • Sedan behöver ju varken Finans- eller stadsministern låtsas som att de inte visste någonting. OM det skulle varit fallet borde du ju avgå med omedelbar verkan. Men nu gäller det ju att rädda sina egna skinn så gott det går.
  • Vi kan också ta de militära utspel som Alliansen nu startat upp. Man låtsas återigen att det är DOM och bara DOM som vill ha mer pengar till försvaret. Men det de pratar om är i mångt och mycket pengar som antingen redan beslutats om, eller om pengar som ligger långt in på nästnästa mandatperiod.
  • Sedan kan vi ta skola, vård och omsorg. Först rustar man ner så in i helvete i 8 år för att nu säga att skolan inte är OK och att man måste göra ändringar. Hallå!!!!! Redan när de första förslagen las för 9, 10 år sen skrev jag att detta kommer att bli en katastrof. Och vad har vi? En dålig skola, avsaknad av mängder av sjuksköterskor och en usel äldrevård. FY FAN!!!
  • Sedan detta snack om att det ska löna sig att arbeta. Jag fick söka i 6 (sex) år och flera 100 ansökningar innan jag inte fick ett utan 2 jobb samtidigt. Mer om det i annat inlägg. Men jag fick under 6 år över 1000:- mindre per månad än någon som skulle tjänat exakt lika mycket på att vara någon lycklig som HAR ett arbete.
  • Till sist fastighetsskatten som skulle frälsa Sverige. Den frälste bara de som har råd att ha dyra hus. Ju rikare och dyrare hus ju mer i skattesänkning. Mitt hus blev istället dyrare. Jag fick betala mer i skatt. Sjukt!

Så, DETTA mina vänner får ni mer av om ni inte nagelfar varenda ord våra ”kära” politiker och ”politikerwannabees” säger. Var kritisk, argumenter, kritisera men för guds skull: SLÅSS INTE!!!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards