Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 13 september 2014

Av Pink Ozzy - 13 september 2014 13:54

Idag är det dagen före valdagen. D v s om vi får en borgerlig eller röd/grön-styrd regering. Eller om det blir som jag befarar en regering där Åkesson kommer att vara vågmästare. Tyvärr kan vi ju de facto hamna i den sitsen.

Hur kommer Sverige att se ut då? Men lite tur blir det i s f någon form av blocköverskridande politik. Vi får väl hoppas det i varje fall. Personligen skulle jag inte känna mig tillfreds med SD som vågmästare. De har under valrörelsen lagt ut strategiska löften som inte är finansierade, d v s ingen vet var de ska ta pengarna ifrån. Men det är onekligen rätt smart att rikta in sig påbl a mindre invandring, höjd pension och bättre skolor. Det är smart.

Däremot är det inte bara osmart, utan också rentav dumt från Alliansens sida att lova guld och gröna skogar nu när de backar och behöver röster. De har haft 8 år på sig att göra det bättre för skolor, arbetslösa, äldre och sjuka. Men istället har skatterna sänkts kraftigt för de rika och besuttna.

Skolorna faller allt djupare på Europas ranking samtidigt som en del plockar ut miljoner ur dessa. Kommunala skolor går allt sämre eftersom man inte får pengar i tillräcklig utsträckning för att ta hand om barn med särskilda behov, eller barn med någon form av diagnos.

De arbetslösa har fått levt på samma peng under många år och inte heller nu utlovar Alliansen ökade anslag. Varför? Ja man tror ju hela tiden att de som inte har ett jobb inte VILL jobba.

Pensionärer, sjuka m fl får det allt sämre. Pensionärerna straffbeskattas. Dessutom höjer man taket för läkarbesök och medicin. Detta drabbar ofta de som har det redan knapert. Eller tror regeringen att folk VILL vara sjuka?


Nej, tänk efter noga innan du lägger din röst i morgon.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards