Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 juli 2015

Av Pink Ozzy - 17 juli 2015 08:56

Blev utkastat från en facebooksida nyligen. Låter kanske dramatisk, men var egentligen inte det. Men det visar hur trångsynta en del människor är. I detta fall handlade det om en f d idrottsstjärna som han tydligen gillade. Jag skrev då att personen varit dopad. Och i mina ögon är en dopad idrottare en fuskare för alltid. En fuskare som förhindrat att rätt person fick stå överst på pallen och ta emot folkets jubel. Hur kul är det att komma fyra och efter några dagar eller kanske t o m år få reda på att någon framför dig dopat sig och att du kommer att få ett brons skickat till dig? troligen inte ett dugg kul. Så den som kom fyra får ju också ett straff.

Sen har vi alla dessa "idrottare" som återkommer efter 1-2 år. Titta bara på Gatlin och Gay. Och jag som tyckte Gay var en fantastisk löpare. Sen visade det sig att han också dopat sig. Fy fan. Och Gatlin som nu vinner vartenda lopp. Hur har dessa dopingpreparat påverkat hans prestationer? Och vad ä det som säger att han inte får i sig något nu också som Wada inte kommit på att kolla?

Igår fick Lance Armstrong cykla på Touren. Ja, inte i själva tävlingen utan lite före för att samla in pengar för personer med Leukemi ( om jag inte har helt fel). Ett ganska unket sätt att samla in pengar på. Här använder man sig av en rutten fuskare för att få in pengar till sin verksamhet. Det är ju samma sak som att godkänna dopning. Helt plötsligt har denne fuskare ett värde igen. Fy fan.

Nej, en gång fuskare alltid fuskare. Dessa ska avstängas på livstid och få lämna tillbaka alla sina vinster och medaljer.

Låt alla idrottare skriva på ett papper att de vid dopning blir av med alla medaljer, vinster samt prispengar och att de blir avstängda på livstid. Det är det enda raka. Men nej, det enda man får höra är att dopningen inte var deras fel utan tränarens. Ludmilla Engqvist var ju  en sådan fuskare. Det var ju inte hennes fel. Men sen dopade hon sig igen och då fick ju hela världen reda på hur djävla ful hon är som både dopar sig och ljuger. Detsamma gäller ju kanadensaren som de tog 1987. Denne sprinter som dopade sig flera gånger och flick flera avstängningar. Ut med packet. De har inte med sport att göra på något vis.

Ett annat problem är att man har olika regler i olika sporter och att idrottsgrenen gärna vill ha tillbaka affischnamnen. Ta Gatlin och Gay. Självklart drar de publik på en gala.

Men de drar inte mig längre. Jag bara buar ut dom.


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards