Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 2 augusti 2015

Av Pink Ozzy - 2 augusti 2015 10:58

Jaha, då börjar det så smått dyka upp dokument som ska bevisa att över 30% av alla friidrottare är dopade. Förvånad? Nej, inte jag. Snarare förvånad över att det inte är fler.Här går det år utan att det händer något i en gren och så PANG kommer det någon ur det tomma intet och sätter rekord efter rekord och/eller vinner tävling efter tävling. Sen är han plötsligt borta igen.

De tog ju ett par jamaicanska friidrottare för något år sedan och precis just då blev Bolt väldigt mycket skadat. Kan i och för sig vara en ren tillfällighet, men....

I början av 90-talet blev Kina plötsligt en nation att räkna med inom medel och långdistanslöpning. Tjejerna var ju mil före andra nationers löpare. Sen visade det sig att deras tränare har hämtats från forna DDR. Det finns ju fortfarande rekord som är15-30 år gamla. Lite väl gamla för att vara helt trovärdiga.

Någon som av någon konstig anledning klarat sig är ju amerikanen Carl Lewis. Men vid något tillfälle fälldes ett antal idrottare, men sen "råkade" B-provet försvinna eller förväxlas. Tur för Kalle som jag personligen alltid ansett vara dopad. För att inte tala om Ben Johnson. Vilket praktarschel.

Men nu gäller det ju nutid. Vilka grenar kan vi tänka oss. Jag har funderat länge och kommit fram till - ALLA grenar.  och inte bara alla grenar inom friidrotten. Nej, du har simning, brottning, tyngdlyftning, cykel och många andra idrotter. Vågar nästan påstå att det finns fuskare i varje idrott.

Så varför hålla tillbaka namnen så länge? Jo, pengar ! ! ! Självklart kommer ju tanken att hanteringen av dopingkontrollen är mutbar. Eller penningdopade  om du så vill. Det ärnog rätt enkelt att ge rätt person rätt summa pengar och så blir fixstjärnan kvar inom idrotten.

Men som det är nu och Gatlin och Gay vinner sina lopp efter något års avstänging är ju bara larv. De är inga vinnare i mina ögon utan bara simpla fuskare.

Bra var i varje fall att Bauhausgalan ( tidigare DN-galan) skippade 100 meter fusk med tanke på just det i s f skulle komma några " f d (?)" löpare och ta hem pengar, ära och en liten blomkvast.

Nej, rensa i byket. Ut med alla fuskare för all framtid och ut med mutkolvarna. Då slipper vi också VM,OS mm i länder som Ryssland,Kina, Quatar mm.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards