Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 30 april 2016

Av Pink Ozzy - 30 april 2016 09:41

Jaha, du blev jag utslängt från Facebook. Nej, inte hela Facebook, utan bara en enda person. Saken är lika enkel som glasklar, men ändå oförståligt. Mitt barnbarn skulle se en film i skolan som inte var lämplig för den åldersgruppen. Ganska snart gick hon och en stor del av tjejerna in i ett grupprum. Mitt barnbarn är ganska bestämd av sig iPhone vill hon inte se så vill hon inte.
När min dotter fick höra detta skrev hon omgående en anmälan till skolinspektionen. Hon rådfråga mig, men eftersom det även är min arbetsplats ville jag hålla mig utanför.
Men så fort anmälan kom in kastades jag ut från en av fröknarna, eftersom hon tydligen äger filmen och även visade den för sin klass.
Och vad tycker du? Är det lämpligt att visa "Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann " för barn i årskurs 3 (9-årigar) ? Filmen har ett officiellt status "11 år". Personligen tycker jag det är väldigt lågt.
Hur som helst så får jag numera inte vara lärarens Facebook"vän". Något jag kan leva med. Att få en anmälan på sig och kanske en fällning är naturligtvis tuffare att bära med sig. Speciellt när man själv tror att man är perfekt och aldrig gör fel och som dessutom ser eviga fiender i folk som kritiserar henne.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards