Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 15 mars 2017

Av Pink Ozzy - 15 mars 2017 10:08

Tack TV4. Äntligen har ni fattat hur programmet Farmen ska göras. Äntligen har de värsta bråkstakarna tagits bort och ersatts av folk som kan och vill jobba. Nåja, det fanns ju en del under resan ett antal störda typer , men i det stora hela ett fantastisk omgång. Hasse och Niklas är kvar. Två luriga gubbar som jobbar på utan att bråka. Sen har vi han som hela tiden klär ut sig. Har väl inte fått kläm på hur mycket han jobbar, men han håller humöret uppe. Maria hade jag inga höga tankar om i början, men det är ju en mycket kunnig och riktig go tjej med både känslor och humor. Just nu är det väl bara Torparungen som ska ut. En dumdryg falsk egenkär gubbe som tror han är bäst. 

Men jag förstod inte gårdagens grepp där man tog in 3 gamla farmare som tidigare åkt ut och som nu skulle ställa frågor till farmare. Vad som händer får vi väl se under denna den sista veckan. 

Men helt klart skulle jag vilja se Maria och Niklas i final. Två som skulle dela på epitetet "Värdiga vinnare av farmen".

Av Pink Ozzy - 15 mars 2017 09:49

Har nu varit sjukskriven i snart 6 månader. Ser inte heller någon ljusning. Visst, jag har mina toppar..... i 2-3 timmar. Sen är det skit igen. Numera inte heller längre bara psykiskt utan kroppen börjar lägga ner verksamheten. Sover 10 timmar per natt plus 0.5- 1,5 timmar på dan. Tar jag starka värktabletter kan jag vara nån timme i trädgården i långsam takt, men måste sen vila några timmar för att i bästa fall kunna köra någon timme igen. Men det slutar inte där. När jag sedan vaknar nästa morgon är det knappt jag tar mig upp. Det gör ont i hela kropen från dagen innan. Har jag sedan inte somnat utan bara tänkt och tänkt kvällen innan så vill jag helst inte vakna när klockradion går igång. Jo, jag har klockradion på, annars skulle jag sova på tok för mycket och efter några veckor helt ha vänt på dygnet. 

Men vi får se vad framtiden ger. i slutet av denna månad har jag möte med bl a min läkare. Dessutom har jag, så fort jag fick reda på att rektorn skulle sluta, kontaktat den person ( nr 7 på 5 år) som ska vara rektor till förhoppningsvis en ny rektor ( nr 8 på 5 år ) börjar. Har inte träffat Nr7 ännu utan väntar på det formella tillträdet som ska ske snart. Men han har i varje fall tackat ja till att träffa mig. Jag vet inte vad det ska leda till, men det är tydligen något som försäkringskassan kräver. 

Men som det känns nu så måste jag ju bli sjukskriven betydligt längre. Det skulle ju inte gå att jobba ens några dagar. Jag känner ju stressen komma bara jag tänker på att arbeta. 

Nej, jag är inte arbetsskygg. Tvärtom. Jag har under mer än 20 år haft 2 arbeten. Ett fulltidsarbete pluss ett deltidsarbete som speciellt under tiden februari till midsommar tog väldigt mycket tid. Så jag har nog jobbat så det räcker för den delen. 

Men jag hade absolut räknat med några år till. Skolbarnen är fantastiska och man lärsig hela tiden något nytt. Men samtidigt lider jag med många som inte har det bra hemma eller som mår dåligt av annan anledning. Täta rektorsbyten är säkert en anledning. Mycket vikarier säkert ett annat.  Ungarna får ingen ro. Flera kom till mig när jag jobbade bara för att prata av sig lite. Senast jag var där för att lämna några papper kom det fram ungar hela tiden och ville ha hjälp med något eller bara prata. Men sånt folk har man idag inte råd med i skolan....tror man. Men jag räknar inte skolkostnaden och samhällskostnaden fö sig. Den måste läggas ihop. Det får inte vara så att ett barn får inte kosta mer än x kronor utan ska kosta vad det måste kosta. Men nu är jag där och petar igen. Det varju inte detta inlägg skulle handla om. Ha det. 


Av Pink Ozzy - 15 mars 2017 09:43

Efter några dygn av Turkiets president Erdogans orerande mot bl a Holland står det väl nu klart för alla att Turkiet inte har i EU att göra. Vi kan inte ha "vänner" och samtidigt fiender. Turkiet är inte som vi europeer och kommer aldrig att bli. EU borde sätta hårt mot hårt oc ge klara krav mot Turkiet. Inte bara lite vaga krav som sen inte behöver uppfyllas, utan krav som ska gälla nu och i all framtid. 

  • Ge Kurdistan till kurderna
  • Sluta anklaga EU-länder för nazister mm
  • Stå bakom ALLA mänskliga rättigheter
  • Sluta spela ett spel med ryssarna MOT EU
  • Rättvisa val
  • Frihet åt alla kurder och andra politiska fångar

Detta är bara några krav som jag anser Turkiet först måste uppfylla innan man ens sätter sig vid samma bord som EU. 

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards