Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 22 december 2017

Jul på G

Av Pink Ozzy - 22 december 2017 10:54

Är det fler än mig som saknar julkänslor i år? Det är ju bara 2 dagar dit och det är bara som en vanlig vinterdag. Visst har vi redan ätit julskinka, klätt granen och hängt upp ljus i fönstren mm. Men jag känner absolut INGENTING. Vi ska vara hos en av döttrarna och hennes stora familj samt svärmor. men efter lunch och fika drar vi hem. Ja, om jag inte drar tidigare. Det har hänt tidigare. Jag klarar inte allt liv som kan bli. För mig ärdet faktiskt så att jag längtar till klockan 15 och Kalle, trots min ålder. Att fira lite enkelt i lugn och ro. 

Detsamma kommer att ske till nyår. Vi har inte firat med några på många år, utom för ca 11 år sedan då vi åkte till ett spa i Nådendal. Men jag tycker bara inte om allt ståhej kring nyårsafton. 

Nej, då fixar jag middag och senare gratinerad hummer med svamp. Alltid med en flaska champagne av fint märke. Gärna olika varje år. Sen ställer vi oss på övervåningen och ser över byn när alla slösar bort sina pengar på något helt onödigt som fyrverkerier. Något som både kostar pengar, förstör miljön och skrämmer många djur. Jag tror inte jag har köpt en endaste raket i hela mitt liv. Räcker så gott när andra slösar bört 1000-tals kronor till ingen nytta. 

Men nu väntar som sagt julafton. Några paket får jag inte. Vi har för länge sedan slutat med det. Vill vi ha något så köper vi det där och då. Vi väntar inte till löning, jul eller födelsedagar. Och vill vi åka utomlands så gör vi det. 

Egentligen inget märkvärdigt, utan bara lite ekonomiskt tänkande. Hur många gillar verkligen vad de får? Jag kommer inte ihåg många klappar som jag verkligen ville ha. Dessutom röker vi inte. Bara det ger oss en utlandsresa per år. lite tur på börsen ger ytterligare en eller två. 

Förr var julen roligare. När barnen var mindre åkte vi under ca 15 år till fjällen varje år över jul. T o m påjulaftonen åkte vi skidor till ca 12. Då åkte vi till stugan, åt julgröt och skinkmacka. Efter det gick vi ner till restaurangen där tomten kom till barnen. Sen gick vi tillbaka och öppnade paketen. Därefter började vi laga julmaten. Ja, det som var kvar att laga. mycket hade vi ju redan fiat tidigare. Efter maten så gick vi alltid en promenad i fjällmörkret och vissa år snöade det sådär fantastiskt vackert. Men det var då det. 

Så julen blir i år som vanligt de senaste 15 åren. Inga överraskningar i år heller, tack och lov. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 17:19

Jag har ju ingen aning hur länge jag lever med cancer i magen samt en massa andra småsaker i kroppen, så vi lever livet lite. Så nu har vi bokat Smådalarö Gård och spa. I början på veckan var vi ju på Yasuragi vilket ju inte var så som det en gång va...

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 08:45

Mellan 1985 och 2000 åkte jag 1-2 gånger varje vinter till fjällen med familjen. Julen var given, men även vissa år i mars. Över 60 mil på hala och snöiga vägar. En gång fick jag en ordentlig sladd 3 mil hemifrån. Hade jag fått möte i denna kurva had...

Av Pink Ozzy - Onsdag 17 april 10:11

Ledsen mina vänner, men att rösta om juridisk könstillhörighet är bara larv i mina ögon. Det man röstar om är ifall en homosexuell ska få kryssa i  ett M eller K på diverse papper. Innebär också de får gå på toaletten för kvinnor fast de fysisk är mä...

Av Pink Ozzy - Onsdag 17 april 09:10

Nu har Skyttedal och Emanuel bildat Folklistan. Ett parti utan ideologi. Däremot har de en enda tanke och det är att få så mycket pengar som det bara går från statskassan, d v s dina skattepengar. Försett antal år sedan roffade t ex Emanuel åt sig fl...

Av Pink Ozzy - Tisdag 16 april 09:02

God morgon vänner till en sen vår. Känns inte då spännande att gå ut. Jag har bestämt mig att gå ut 1-3 timmar om dan och arbeta med blommor, rabatter, trädgårdslandet eller något annat som behöver göras på tomten. Om jag kan vill säga. Just nu går i...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards