Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 januari 2018

Av Pink Ozzy - 5 januari 2018 18:20

Jag har under en lägre tid känt att jag kanske inte har så enormt med tid kvar. Ok, visst hoppas jag på åtminstone 20 år till, men fortsätter mina smärtor så här kanske de äter upp mig inifrån. Eller så blir det helt enkelt så att jag själv ger upp och verkställer en snabb död av mig själv...
Innan det dock sker har jag en annan plan. Om den blir av vet jag inte nu, men den finns i bakhuvudet. Säger läkaren att jag har en månad kvar, eller har jag själv tröttnat på smärtor och demoner så kanske jag utför den.
Under mina år på jorden har ett fåtal, låt oss säga ca 5, personer gjort mig väldigt illa. De har tillsammans delvis bidragit till mitt tillstånd. För var och en av dessa har jag tänkt ut en plan så de inte har någon möjlighet att närvara vid min begravning....
Men kanske kommer jag att närvara på deras....
Var och en av detta x antal ska i s f få precis det just denna person förtjänar. Jag menar, att ge samma present till alla är på tok för simpelt.
Men vi får se om och när det blir och vilka som fortfarande i s f är vid liv. En del kanske har oturligt nog fallit bort i förtid.

Av Pink Ozzy - 5 januari 2018 18:09

Sedan #metoo startade så har fler och fler blivit så in i helvete PK. Man kan knappt skoja om någonting utan att få polisen på sig. Än mindre ha en åsikt om kvinnor.
Ta t ex en sån grej som hände igår. Jag, och även min fru, har väldigt svårt för vissa kvinnor inom sportjournalistiken. Som t ex hon som försökte referera Sverige - USA i JVM igår. Det var ju rena fördärvet. När jag nämnde det på Facebook blev det ett djävla liv på en del. Helt plötsligt stoppade några i halsen på mig att jag var näthatargänget. Någon började t o m antyda att jag var en våldtäktsman.
Men hallå. Om du t ex får ett dåligt bemötande i en affär så tar väl du det med chefen? Om du får en dålig köttbit så klagar du väl? Och får jag en dålig vara i form av en dålig reporter så klagar jag också.
Observera att det INTE spelar nån roll om det är en hon, han eller hen.
Jag tror en del måste börja tänka till och ha egna tankar i s f att framföra PK-tankar utan värde för ett jämlikar samhälle.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards