Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 januari 2018

Av Pink Ozzy - 28 januari 2018 14:06

Att äta diverse djur är inget konstigt för de flesta. Dock beror det av någon anledning på vilket djur det är och från vilket land du kommer.
Vi svenskar tycker att fisk, får, kyckling, svin, kor och kräftor är helt OK. En del gillar även musslor och sniglar. Men där någonstans är det stopp för den köttätande befolkningen.
Men Själv äter jag varken musslor, ostron eller sniglar, även om jag en gång åt mängder av andmusslor. I Indien äter man inte kor och i andra länder äter man en hel massa andra djur.
Själv är jag en stor älskare av rökt renbog och rökt renhjärta. Även kanin tillhör mina favoriter. Älg, rådjur, viltsvin samt häst slinker ner.
Och Nu börjar jag hamna i det tillåtna gränslandet. Kanin och häst är det många som inte kan äta. Men varför? Jo, vi har på något sätt gjort dom till våra husdjur och vänner och de äter man inte.
Är väl en av anledningarna till läsarstormen i en kvällstidning idag. Framkom där att några äter hundar ! Jag säger bara ?och?? De som äter hund tycker kanske att ren eller gris är äckligt . Det enda jag kan reagera mot är behandlingen av djuren under deras levnad och deras slakt. Den är ofta grym och inte OK. Men även jag skulle kunna äta hund om den serverades på ett bra sätt.
Vi kommer ändå ändra vår kost framöver och äta t ex andra fiskarter och t o m börja äta insekter.
Så sluta vara på mycket djurvän. Vi har misskött jorden och dess resurser så länge så att vi får skylla oss själva framöver.
Smaklig måltid.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards