Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 3 februari 2018

Av Pink Ozzy - 3 februari 2018 16:53

Dopningsidiotin har inte slutat ännu vad det gäller de ryska idrottsmännen/kvinnorna. Först blev många fällda av dopningsbyrån. Sen tog man tillbaka det för några få. Sen överklagades det till Cas med påföljd att knappt 40 friades. Nu har man överklagat även detta beslut till högre instans som nu säger att knappt 20 får åka till OS......kanske. 

Vad håller dom på med. Antingen har vi dopningskontroller och en byrå som fattar beslut som står fast eller så kan vi skrota hela systemet och släpper dopningen fri. Men det får inte blanda in politik och annat.


Av Pink Ozzy - 3 februari 2018 16:16

Ibland blir det riktigt svarta veckor. Det blev det denna vecka. Men har man köpt och sålt aktier i drygt 20 år så vet man vid det här laget att det går upp och ner. Men det är mer sällan att jag förlorar över 10000 på en vecka. Nåja, de är inte förlorade ännu, men det lär ta ett tag innan de återfått inköpsvärdet.
Värst var det för några år sedan. Då gick bl a Artimplant i konken och jag förlorade 60000 över en natt. Å andra sidan köpte jag både Ericsson och ABB när de stod mellan 2 och 3 kronor och tjänade bra på dom när jag sålde dom.
Men jag spelar varken på hästar eller tips, så jag tror mitt vinstutfall är större än hos många tippade och lottköpare.

Av Pink Ozzy - 3 februari 2018 15:55

Vi har nog bara sekunder kvar att leva. Ja, om vi räknar att jordens uppkomst är klockan 00,00 och att undergången är klockan 24.
Men räkna själ från uppkomsten tog det miljarder år innan första varelsen uppstod. Människan kom väl ca 4 minuter innan klockan 24 om jag inte minns helt fel.
Så om det stämmer är det nog bara sekunder kvar. Det tog människan många 1000-tals år att överhuvudtaget kunna skriva och bygga maskiner. När jag föddes på 50-talet fanns det väl 1 telefon per 100 hushåll och inte många hade en TV. Dessutom visade Tv:n bara svartvita bilder. Färg kom i slutet av 60-talet. Mobilen kom väl i slutet av 80-talet och blev väl var mans egendom på 2000-talet. Det är väl ungefär samma sak med datorn och mycket annat. Utvecklingen och därmed även miljöförstöringen har ökat enormt på 100 år och jag tror inte människan klarar av det. Fler och fler blir sjukskrivna av stress, dålig luft och strålning. Detta kommer att öka kraftigt de närmaste 100 åren. Lägg därtill klimathotet där vissa har mat och vatten och enormt många inte. Den flyktingström som vi sett nu är bara en västanfläkt av det som kommer. Skulle inte förvåna mig om dagens välvilja mot flyktingar byts mot hat och krig ganska snart.
Vi har ju ett praktarschel i Vita Huset som anser att miljön inte är något problem. Och han är långt ifrån ensam. I den övervägande delen av världen skiter man i miljön. Inte med en direkt avsikt och pengarna går som Trump, men ofta för att få mat på bordet. Dessutom flyttar många multinationella företag sin farliga verksamhet till länder som inte bryr sig om miljön.
Människokroppen kan knappast klara denna snabba omställning. Luftrör, magar och hjärta kommer att säga stopp.
Redan nu tar ju jordens resurser slut i oktober. Ja, d v s om alla fick mat varje dag o s v. Men så är det ju inte. Det dör ju 1000-tals varje dag i svält och krig. Skulle alla dom också få mat som vi i I-länderna så skulle det räcka till oktober. Nåja, det finns mycket fattigdom även i I-länderna.
Så det är bara att inse faktum. Våra barnbarn kommer att få ett helvete för att inte vi har skött oss.

Av Pink Ozzy - 3 februari 2018 15:35

Dagligen läser och hör jag om avkörningar p g a snö och halka. Som tur är klarar sig ofta personerna i bilen eftersom den landar mjukt i diket. Alla har dock inte samma tur och krockar med bilar, träd och annat. Men det här gör mig förbannad. Jag har kört bil i drygt 40 år och åkt av vägen en gång. Det var precis efter jag tagit körkortet och skulle till min flickvän (numer fru) men en VW 1600 utan vinterdäck. Gick bra att köra de ca 4 milen tills det bara var 300 meter kvar och jag får se henne med min blivande svärfar och hans hund. Tappade koncentrationen för en sekund och hamnade i diket fast jag bara körde i 30. Det hade snöat 2-3 dm ska tilläggas. Finns igen ursäkt i världen. Jag tog en risk och förlorade. Nåja, det gick bra och vi kunde få upp bilskrället.
Och det är just det här med att man tar risker på vintern. Man kör utan dubbar, man ringer, Smsar, byter CD eller radiokanal, grälar med tanten, försöker få tyst på gnälliga barn, här bråttom och mycket mer. Men det är ingen ursäkt bara en orsak till olyckan, eller i bästa fall en risk till en potentiell olycka.
Borde egentligen inte skadas eller dö någon p g a vädret om alla kunde anpassa sin körning till väglaget. Men icke, man kör som om det vore sommar. Utanför mig är det 30. Risken för att barn springer på gatan, eller att en pensionär går där med sin rollator är överhängande. Ändå körde fler under förmiddagen förbi i både 50 och 60. De hade inte haft en chans att få stopp på bilen.
Det här är så sjukt. Varför ändrar inte försäkringsbolagen sina regler? Har du sommardäck eller kör för fort ska du betala en viss summa till försäkringsbolaget. Det får inte vara så att de förare som sköter sig ska betala andras misstag.
KÖR SOM FOLK I VINTER !

Av Pink Ozzy - 3 februari 2018 14:20

Jaha, då börjar programserien i TV ikväll som ingen tittar på men alla har en åsikt om. Ett program som har miljonpublik men ingen man frågar tittar på.
Men jag ska vara ärlig och säga att jag i stort sätt har tittat på alla Melodi och Schlagerfinaler sen 1968. Låtarna är ju mycket upp och ner och låtar som kommer sist kan bli mer ihågkomna än de som vann. Ta Loa Falkmans Symfoni t ex. Den kom sist men har nog spelats mer än många andra låtar. Eller Ugglas Jonny the Rocker. Hur kunde den komma sist? För att inte tala om gruppen Malta som van tack vare några häckande bröst. Internationellt så vann ju inte Tyskland med låten Djingis Kahn men har nog spelats mer än de flesta.
Och tar man inte allt för seriöst på spektaklet är det ju en kul underhållning. Man får ta det för det det är eller helt enkelt byta kanal. Att klaga på att programmet finns till är ju bara fånigt. Däremot kan man ju ha åsikter om enskilda låtar. Smaken är ju som baken?.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards