Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 februari 2018

Av Pink Ozzy - 26 februari 2018 10:52

Det är många med mig som handlat från Wish det senaste året. Men nu är det slut med det från min sida. I v f tills vidare. Jag som vuxen ser ju igenom en del av biffarna och går inte på alla, men alla tonåringar som går på allt de säljer tycker jag synd om.
Man fotar ofta sakerna i vissa fördelaktiga vyer som får sakerna att se bättre och större ut än de är.
Man fotar gärna flera på samma bild och skriver t ex ?gratis" i bilden också. Då är det lätt att trycka på köp knappen utan att läsa allt. Och det är inte alltid de skriver ut allt. T ex att det bara gäller en artikel och inte alla på bilden.
Kläder är allt som oftast för små. En enkel T-shirt kan skilja 15 cm på längden!
Har man fått ett leveransdatum kan det bara flyttas fram utan att du får reda på det. Om du inte går in på hemsidan och kollar förstås.
Prissättningen är ett kapitel för sig. En vara kan kosta 40 kronor och frakten 10. Letar man lite kan samma vara vara gratis men frakten är 45. Och letar du vidare?.. Ja du förstår.
Varför inte ha ett pris och sen en frakt beroende på vikt eller storlek. Finns varor som du vill ha flera av. Då säger de att det inte går att sampacka, utan att man måste betala frakt för var och en. Sen kan de komma sampackade i varje fall.
Ett annat problem som in Wish rår över är att så många paket försvinner I SVERIGE. Man ser att de blandats på Arlanda, men sen är de borta. Och det tycks allt som oftast vara vissa varor som har en större benägenhet att försvinna än andra. Jag misstänker att det finns personal som vet vilka av Wish's underleverantörer som levererar vad och snor sådana paket. Jag har inga bevis, men tycker att sambandet är så klart ibland.
Ytterligare en sista sak som inte Wish rår för. Det är Postnord som tar 75 kronor per paket i någon form av hanteringskostnad. Lite märkligt med tanke på att frakten är betald ändå hem. Det är bara att dela ut. Om kunden betalar moms eller inte kan aldrig vara Postnords arbetsuppgift. De borde ägna sig mer åt att leverera i tid och att leverera ALLT i tid.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards