Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 11 april 2018

Av Pink Ozzy - 11 april 2018 09:40

Jag följde en tråd på Facebook och blev både förvånad och förbannad. I vår omgivning händer det dagligen saker där våra barn är involverade. Slagsmål, stöld, förstörelse, uppkäftighet och liknande. När jag följde tråden var svaren nästan alltid att slå barnen, skälla på skolan och liknade. Det var alltid Barnens och skolans fel.
HAR FÖRÄLDRAR INGET ANSVAR LÄNGRE?
Nej, det är inte barnens fel. OK, kanske i något enstaka fall där barnet lider av en mängd diagnoser. Men inte heller där kan man belasta barnen i någon större utsträckning.
Och enligt alla konstens regler så här inte skolan det övergripande ansvaret för uppfostran. Skolan har ett utbildningsansvar i olika ämnen beroende på årskurs. Att lära barnen att uppföra sig och visa respekt för varann, andra människor och andras saker, ska föräldrarna göra. ALLTID !
Men det finns tyvärr på tok för många föräldrar som fullständigt skiter i detta. De t o m ger kidsen pengar på helgen så de håller sig hemifrån så mamma och pappa kan ha fest med kompisarna ifred.
Och om det nu är så att barnet gjort något så är det skolans fel. Skolan skulle både det ena och andra och framförallt uppfostra barnen. Men bara på det viset föräldrarna vill.
Ja, så här det blivit tyvärr och det enda rådet jag kan ge är följande.
Kan ni inte leva utan mobil i 3-4 timmar så skaffa er inga barn. Kan ni inte ägna tid under barnens vakna tid åt barnen skaffa er inga barn . Vill ni åka på semester utan era barn skaffa er inga barn. Har ni inte tid att läsa läxor, leka, läsa högt mm med era barn skaffa er inga barn.
Och för guds skull , sluta skyll på barn och skola. Felen som barnen begår beror på er och bara er.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards