Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 maj 2018

Av Pink Ozzy - 1 maj 2018 14:22

Alla dessa dokusåpor! Ja, nu menar jag inte Farmen, Robinsson och allt vad de heter utan de som släpper in TV-team till sina egna hem. Det finns Parneviks, Lailaland, Wahlgrens och gud vet vad. Jag har visserligen bara sett trailers, men det räcker gott. Vad får folk att visa upp sig? Har de ont om pengar eller vill de bara vara skrytsamma? Ursäkta, men jag fattar inte filmidén.

Av Pink Ozzy - 1 maj 2018 14:16

Lite omskakade är vi efter meddelandet att en nära släkting försökte ta livet av sig. Tydligen hade hen sagt upp sin skolplats och lägenhet, skrivit avskedsbrev mm. Sen hade hen gjort sig klar för att ta sitt liv, men som tur ångrat sig. Jag vill inte närmare gå in på hur det hela skulle ha gått till för att inte ge någon annan tokiga idéer.
Detta var dessutom inte första försöket. Jag lider med hen som får dessa tankar och lider med hela hans familj. Under en period hade jag kontakt till och från via mail mm, men det upphörde till slut. Jag kunde inte heller märka att jag kunde tillföra något. De gånger jag träffat personen märker man ingenting. Inget om självmordstankar, bulimi, grubblerier och mycket annat. Verkar som om dessa personer försöker gömma problemen. Trots att hen har skurit sig ofta och haft med psyk att göra i kanske 15 år lyckas ingen att få hen på bättre tankar. Jag känner hens familj och vet att de är jättebra på alla sätt. Annars tror ju folk ofta att det bakomliggande är missbruk och bråk i familjen. Men inte här. Alla har alltid varit kärleksfulla på alla sätt.
Därmed vill jag också säga till er därute som känner igen problematiken att ni inte får lägga för stor skuld på er om ni har någon i er närhet som har samma problem. Hjärnan gör tydligen sina egna snedsprång som ingen rår över. Och till er som har problem vill jag säga att när dessa tankar kommer så avvakta någon dag. Förhoppningsvis går det över denna gång och tänk på att många älskar dig.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards