Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 maj 2018

Av Pink Ozzy - 22 maj 2018 12:13

?min värsta resa" låter som en resa till Långtbortistan, men så är det nu inte. Nej, vi reste till en vanlig ö i Medelhavet alt. Atlanten. Vi, min fru och jag samt vår dotter, hennes man och våra 4 barnbarn. När man i stort sätt lever 24/7 så börjar man krypa under skinnet på folk. 2 av barnbarnen , de äldsta, bör i vårt rum. Jag som nästintill extremt enkelt ser en lögn har kommit på att ett av barnbarnen gärna ljuger för att hon tror att vi går på det. När hon sen märker att jag synar hennes kort blir hon arg. Om hon blir arg för att jag genomskådat henne eller om hon t ex blir arg för att hon inte kom på en bättre lögn vet jag inte. Det är för min del själva lögnen som irriterar mig. Det är en respektlöshet som jag ogillar.
Att sen föräldrarna är för fega för att stoppa hennes fånigheter gör mig dubbelt ledsen. Dessutom hugger en av föräldrarna gärna på andra som HON tycker gör fel. Ordspråket att sopa rent för sin egen dörr finns inte inprogrammerad i dagens föräldrar.
Att t ex titta på en TV i änden av rummet anses helt OK. Att bara äta pasta med parmesan lunch och middag är helt OK. Att säga att det mesta av maten inte är god, eller smakar äckel är tydligen helt OK.
Nej, jag tycker inte att det är Ok. Äter man inte annat än torr pasta med ost skulle hon inte heller få efterrätt. Det är i mina ögon så fel det kan bli.
Så nu till lunch kommer jag att vänta tills de ätit klart för att få en lugn stund.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards