Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 maj 2018

Av Pink Ozzy - 27 maj 2018 18:12

Att gå in i väggen är bland det värsta du kan göra. Jag har gjort det 4 gånger och kan säga att det räcker nu. Jag vet vad det betyder. Tyvärr tycks en och annan ?Stålman" fortsätta i samma stil och tro att hen står över alla andra , inkluderat ett väggbesök.
Kan bara säga att ? glöm det". Hamnar du i utgrävningen klor är det körd. Du får kämpa hur mycket du vill. Du har inte en chans. Förr eller senare ligger du på gräsmattan och undrar hur du kom dit. Nej, GLÖM att du kan kämpa emot. Du kan det om du bemästrar k8nsten. Tyvärr klarar nästan ingen konsten att slå i bromsen. De flesta gasar på ännu mer. Nej, inte för att de vet bättre, utan för att de inte fattar att det är ytterst nära 2-3 (minst) i en trädgård som du inte har en chans att rensa. Du vill, men du bryr dig inte. Du kan, men kan inte. Så kommer ditt liv att bli.
Tyvärr har världen förändrats. Den tiden då jag tjänade 1,25 kronor/timme och sedermera 1900 i månaden finns inte mer. Nu ska du producera varenda sekund. Går du in i väggen är det ditt problem. Ingen kommer ihåg en löser.
Men nu är det bara några dagar kvar till pensionen. Det innebär att jag är oberoende från partier, arbetsgivare , mm, mm.


Av Pink Ozzy - 27 maj 2018 17:50

Han hon eller hen? Jag har varit emot annat än han och hon i många år. Men jag börjar så smått fundera fram ett alternativ. Jag vill gärna att alla idrottare utan att bli utpekade. Ett fåtal ? idrottare" pekas ut och stängs av. ?Idrottare som t ex Justin Gautlin (stavningen?) Borde avstängd på livstid. Andra som sydafrikanskan Jaspar borde däremot få tävla i den nya klassen. Hon/han/hen ska ju inte straffas för sitt köns skull.
Tyvärr tror jag att det dröjer många år innan vi får se en rättvis tävling. Inte kön mot kön, utan man mot man, kvinna mot kvinna och hen mot hen. Absolut ingen negativ tanke bakom det utan en tanke som borde finnas för framtida idrottsledare att kämpa för.
Borde väl inte vara så svårt att kolla t ex testosteronvärden för att bestämma i vilken typ av tävling man ska delta i. Tävlingar som inte godkänner detta bör per automatik uteslutas.
Skitenkelt !


Av Pink Ozzy - 27 maj 2018 16:43

Jag älskar flator! Nja, inte på DET viset. Jag älskar dom för det de är. Träffade 2 på olika 2 flyg. Samma par. Fick reda på en del intressanta synpunkter. För mig var det egentliga inga konstigheter, även om jag hade en del frågor. Jag vill alltid ha reda på allt jag kan för att ha ?rätt" tanke enligt mig.
Tjejerna som hade en liten (nåja) son var gjorda för varandra. Jag som är hetero men har full acceptans för olika konstellationer hade många trevliga samtal med tjejerna.
Jag varken vill eller kan skriva mer positiva saker om dessa Fruängentjejer, utan hoppas bara att de får ett lyckligt liv med varann och att de snart får en liten kotte till. Kram på er tjejer. Ni var jättegoa.


Av Pink Ozzy - 27 maj 2018 16:25

Att gå in i väggen är bland det värsta som finns. Jag lovar. Har gjort det 4 gånger nu och förhoppningsvis det sista eftersom jag nu går i pension i förtid.
Men alla ni som, liksom jag, tror att ni är übermeschen, GLÖM DET. Finns inga som klarar allt, kan allt, vet allt, orkar allt mm.
Jag var en av dessa och har under 10 år kämpat med eländet VÄGGEN fyra gånger.
Livet är inte så enkelt. Man klarar detta ett tag, men inte i längden. Om ni tror det åker ni dit i 9 av 10 fall. Men OK, välj mellan himmel och helheter, mellan pengar och livet, mellan sjukdom och dräglig överlevnad.
Vad är pengarna värd om det visar sig att du ligger med näsan under ett äppelträd i 2 månader som du knappt minns efteråt?
Själv hade jag lite tur som genom ett idogt arbete gav mig en god pension. Därför väljer jag pensionen i s f att vara sjukskriven eller att jobba i ett totalt sjukt tillstånd.
Och tänk på en sak, du märker inte att du kommer att gå in i väggen. Det bara säger PANG !!!

Av Pink Ozzy - 27 maj 2018 16:23

Ibland har man en massa bra bloggidéer som bara försvinner när det är dags att blogga. Men jag kommer strax på bra inlägg?

Av Pink Ozzy - 27 maj 2018 16:06

Ibland har man en massa bra bloggidéer som bara försvinner när det är dags att blogga. Men jag kommer strax på bra inlägg?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards