Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 mars 2019

Av Pink Ozzy - 26 mars 2019 10:27

4 timmar av nagelbiteri och tårar fick mig att totalt ta avstånd från Michael Jackson. Hans Thriller är en av världens bästa videos. Därefter kom ytterligare ett antal bra låtar. Men efter den tvådelad dokumentären är han noll och ingenting för mig. Nåja, det har han väl aldrig varit, men jag gillade en del av hans låtar, men förstod mig inte på hans eviga ansiktsförändringar och andra konstigheter han höll på med. Dessutom var ju många ursäkter angående hans ansiktsförändringar så pinsamt dåliga. Jag förstår inte att folk inte såg igenom det.
Men efter dokumentären är det kanske annorlunda. Nu fick folk veta vad det var för en typ. Se bara hur han håller barnens händer och hur han kramar om killarna och jämför sedan hur han närmar sig t ex Prescilla Presley. Det är ju en skillnad på natt och dag. Och varför omgav han sig inte med kvinnor hela dagarna, eller om han nu var bög med män? Varför småkillar hela tiden? Jo, för att han tydligen var peddo.
Sen kan man ju undra över vilka föräldrar dessa barn har haft. Självklart visste de. Men pengar kan alltid bedöva smärta om man saknar hjärta. Det visar ju klart den pappa som fick mer än 50 miljoner för att blunda. Allt går att köpa för pengar- även tystnad. Fy fan säger jag. Man borde gå så långt som att sluta spela hans låtar på radion. Själv byter jag station numera så fort jag hör honom.
Mikael Jackson var sjuk, mycket sjuk. Inse det.

Av Pink Ozzy - 26 mars 2019 09:56

Efter den tragiska filmen om Josefin Nilsson (som visas på SVT fredag den 29/3) har nu Alexander Karim visat hur en riktig man ska bete sig. Han kommer framöver att tacka nej till skitstövlar och gubbslem. Och jag stöttar honom helhjärtat. Tydligen den ende med staket.
Det jag aldrig förstod var att den utpekade fick vara med i stjärnorna på slottet. När jag såg honom där frågade jag min fru vad han gör där som bara knullat sig runt på olika teatrar och inte tycks skämmas för det. Har alltid tyckt att han är ett Ärkesvin av värsta klass.
Men så är det inom media, teater, film, musik mm. Allt accepteras så länge det ger pengar och ingen säger något.
Men nu är det slut med det. Finns det fler inom det området och som har stor heder och ställer upp bakom Alexander så blir vi nog snart av med gubbslemmen.

#jagtackarnej #alexanderkarim #dramaten #örjanramberg #josefinnilsson #kärlek

Av Pink Ozzy - 26 mars 2019 09:44

USAs president Trump räddas av alla pengar han har. Nu påstås det att Rysslandsutredningen inte gav något som kan fälla Trump. Trots det får kongressen bara läsa en del av hela utredningen. Varför? Jo, för hela utredningen bara skulle visa att de som utfört utredningen avlönas av Trump på ett eller annat sätt. Trump har ju slängt ut folk till höger och vänster så bara ja-sägare finns kvar. Vi kommer aldrig att få reda på sanningen i denna härva. Hela tiden kan Trump köra sitt räcke och bara öppna checkboken.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards