Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 mars 2019

Av Pink Ozzy - 29 mars 2019 10:02

Alla har vi länkat till någon annan sida nån gång. Speciellt på Facebook. Hur kommer det att bli framöver om det nu blir en lag av det beslutet som EU fattat? Jag ser det inte som om jag stjäl något när jag klipper in en länk från en öppen tidning som t ex Aftonbladet eller Expressen. Jag tar ju inte åt mig någon ära av att ha skrivit det jag länkar till. Tvärtom så får ju tidningen bra reklam eftersom mina läsare följer länken till tidningen.
Allt som inte kostar något är ju öppet och kan läsas av alla. Om jag nu länkar till dom blir det ju bara en fördel för dom eftersom de då får fler läsare. Jag fattar inte hur detta ska kunna stoppas på ett lagligt sätt.
Eller vad säger ni tidningar runt om i landet?

Av Pink Ozzy - 29 mars 2019 09:56

Swedbanks chef får sparken OCH 21,5 miljoner i fallskärm. Men HALLÅ! Hon fick sparken för att hon har begått ett brått, eller i varje fall varit delaktig i det. Ska hon då få pengar? Vanliga människor får sparken, rättegång och fängelse.
Räknade lite snabbt. En sjuksköterska som tjänar 30.000 i månaden får m a o 360.000 per år. Så på 10 år tjänar hon 3,6 miljoner. Tar vi det gånger fem blir det 18. Innebär att en sköterska som har 30.000 i månaden inte skulle tjäna mer än 18 miljoner under 50 år....om hon sköter sig. Många har inte ens 30.000 i månaden.
Det värsta är att det ju inte är någon idé att byta bank heller. De är ju fifflare hela bunten och beter sig som om vi vore någon rysk delstat. Fy fån.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards