Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 7 april 2019

Av Pink Ozzy - 7 april 2019 10:31

Detta eviga hat, främst på nätet. Så fort man öppnar mun på nätet och står upp för en sak kommer hatet. De som håller med mig ger i bästa fall en försiktig gillartumme, men skriver inget. Jo, jag kan få medhåll via Messenger. Men hatarna hatar på. Ofta vet de inte vad de håller på med eller ens vad saken gäller. Huvudsaken är att antingen hata för hatandets skull, att hata för att polaren gör det, att hata för att en specifik person gör det, hata av ren avundsjuka.
Lika sorgligt varje gång. Lägger jag ut något på Facebook eller i en tidning så nog fan kommer pöbeln. Då plötsligt vet man inte vad det handlar om eller så fattar man inget o s v.
Det som är lite kul är att en del gör bort sig själva eftersom mitt inlägg kan få många likes, men hataren bara något enstaka. Men det är inte likes jag är ute efter utan att folk förstår det jag skriver.
Men skriver jag t ex om miljön så får man ibland häpnadsväckande kommentarer som " det gör väl inget, alla andra gör ju så", eller " du är ju dum i huvud som tror att det är en miljökris". Jag accepterar om någon skulle skriva "själv ställer jag mig tveksam till detta" eller " Jag tycker inte att jag fått den information jag behöver för att vara säker på att vi har en miljökris". DÅ börjar man med en seriös debatt. Alla som börjar en seriös debatt accepterar jag oavsett parti eller religion, men jag accepterar inte hatarna och deras småglin till mobbsvans som sätter sig framför datorn men sätter inte på hjärnan.

Av Pink Ozzy - 7 april 2019 10:05

En "man" som bjöd 2 tjejer på godis och sprit och sen våldtog dom fick vad han förtjänade. Efter våldtäkterna samlade sig ett gäng som tillhörde de våldtagna flickorna och gick till aset. De började tydligen med att säga till honom att flytta, men gav sig sedan på honom och gav honom en omgång.
Perfekt !
Han fick vad han förtjänade. Hade gärna deltagit och skulle göra samma sak om det gällde någon i min släkt. Har absolut noll empati för våldtäktsmän.
Synd bara att de fick tag i dom som spöade honom. Det måste varit en miss. Och är det han själv som golat bör han få en omgång till när han kommer ut.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards