Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 april 2019

Av Pink Ozzy - 18 april 2019 09:46

Märkligt, men det går knappt en månad utan att någon politiker försöker roffa åt sig mer än de har rätt till. Just nu är det moderaten Bengtzboe som ställt till det för sig. Han har visserligen 100 ursäkter, men faktum kvarstår. HAN HAR MYGLAT. Han får säga vad han vill. OM det skulle vara så som han beskriver det är han dum i huvudet. Är det INTE så som han beskriver det tror han att alla vi andra är dumma i huvudet och då ska han inte heller sitta i riksdagen. Uppe på allt detta sitter Kristersson och håller käften och säger inte ett pip.
Men detta är egentligen rätt bra. Det eldar på politikerföraktet och ger färre röster till moderaterna.
Men jag förstår mig inte på den svenska politiken. Det borde vara självklart att han och alla andra som så uppenbart myglar inte ska få finnas i riksdagen. De ska ut utan avgångsvederlag. Som det är nu har de ju ingenting att förlora. De tycks ju kunna få göra nästan vad som helst och sedan säga att det visste jag inte eller det råkade bli fel. Alla andra i Sverige vet att hen avsiktligt har myglat utom hen. Är inte det märkligt?
Och blir det för mycket rabalder så tar man bara time out med full betalning. Innebär att man fortsätter att jobba med vissa uppgifter men håller en djävlig låg profil ett tag.
Man skulle blivit politiker....

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards