Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 april 2019

Av Pink Ozzy - 20 april 2019 16:28

Inget ont i sol. Betydligt trevligare än blåst, mulet, regn och åska. Men nu har det hållit på i flera veckor och ska hålla på så i minst 10 dagar till. Och DET gillar inte jag. Det blir torrt i markerna så risken för en ny storbrand är mycket stor. Trädgårdslandet blir snustorrt och gräset växer inte. Jag som gillar att påta i trädgården vill ha någon regndag emellanåt. Men den där jäkla solen bara skiner.

Av Pink Ozzy - 20 april 2019 16:23

Nu får folket vakna upp. Just nu är det över 30% som röstar Kd/SD. Vad är det man röstar för?
Jo, färre invandrare, man är emot sexualundervisning och aborträtten. Man har HBTQ-fobi. Man vill sänka skatten men har ingen koll på finansieringen av detta. De låter oss tro att vi behöver skattesänkningar när nästan alla deras väljare inte betalar skatt om man räknar på vad de får tillbaka i form av sjukvård, skola, polisväsende, försvarsmakten, vägar, järnvägar och mycket annat. Tror folk att detta är gratis? Här kommer herr Svensson och röstar på SD för att de vill sänka skatten. Svensson betalar ca 80000 direkt av lönen, men gör sedan avdrag för villalån med 20000, har 2 ungar i skolan, familjen blir sjuk då och då samt besöker tandläkaren, kör på våra vägar, får hjälp av polisen mm mm. Lägg ihop allt detta så betalar inte Svensson någon skatt utan blir skyldig. Pettersson som är höginkomsttagare får dock en skattesänkning med 50000 per år, men det pratar inte partierna om. Och Svensson som tror han får en stor skattesänkning om han röstar på dom får en hundring per månad. Men vakna upp nån gång !
Och hur tror du våra ungar klarar sig om sexualundervisning i skolan försvinner? Och hur kommer ungar att växa upp som egentligen skulle aborterats och där mamman är missbrukare eller inte vill ha barnet. Och vad har HBTQ-folket gjort dig för ont. Jag ser knappt några och de jag ser är allt som oftast genomvänliga.
Nej mina kära damer och herrar, NU FÅR NI TA MIG FAN VAKNA UPP OCH TÄNKA SJÄLV !

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards