Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 april 2019

Av Pink Ozzy - 28 april 2019 10:27

Vi måste lyssna på våra barn. Greta Thunberg är bara ett exempel. Att avfärda henne som ett PR-jippo som Jimmie Åkesson gör är djupt beklagligt. Det är våra barn som ska ta över den skit vi lämnar efter oss, så dom har rätt att få bestämma om vad de vill ta emot. Ska deras barn och barnbarn kunna få leva upp i en värld värd namnet så är det bara att lyssna.
Se hundra år bakåt och sen 100 år framåt. Blir du lika rädd som jag? Då fanns det knappt någon som hade bil och tågen var få.
Charterflyg, mobil, TV, brödrost, köksmaskiner och mycket mycket annat fanns inte.
Andra saker var betydligt enklare tillverkade. Nu spyr man ut bil- och flygavgaser i mängder. Kärnkraftsavfallet förvaras på "säkra" platser. Terrorism och hat är vida utbrett. Ultrahögern tar allt större plats. Extremister spränger sig och andra.
Hur ska det se ut om 100 år? Du är med och fattar detta beslut.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards