Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 1 maj 2019

Caster Semeya det tredje könet

Av Pink Ozzy - 1 maj 2019 17:43

Forskningen har ju numera kommit så långt att vi vet att det finns kvinnor, män och så ett stort antal som känner sig som kvinnor fast de är män och tvärtom. Och så kan det ju bli när vi är 10 miljarder människor. Det måste ju kunna finnas allt från den extrema machomannen till den extrema kvinnan. Nånstans däremellan finns du, jag, Caster Semenya och alla andra. Har sett många program om folk som känner att de lever med fel kön och jag tycker synd om dom. De lider ju allihop.
Men någonstans måste även idrottsvärlden sätta gränser. Nu har Cas beslutat att Caster Semenya måste ta kvinnliga hormoner för att få tävla vidare. Helt rätt så länge vi inte börjar tävla i alla grenar för män, kvinnor och manliga kvinnor ( eller vad vi nu ska kalla dom ). Frågan är varför det ska ta så lång tid att besluta detta Caster måste väl ha tävlat i 10 år.
Men värst är det nog för Caster. Alla tittar ju snett på henne och hon har troligen även svårt att få en kille, om hon nu vill ha det.
Men OK, nu har vi fått dessa regler, vilket innebär att det kan mygla på ännu ett sätt inom idrotten. D v s dölja sin manlighet. Man gjorde ju redan så på 60 och 70-talet och gav manliga könshormoner till kvinnor, vilket är en av anledningar till att vissa rekord är mycket gamla. Även annan form av dopning förekom förvisso.
I kulstötning sattes det senaste världs- eller världsdelsrekordet för damer i början av 2000-talet. Många är från 80-talet.
I diskus är världs och juniorvärldsrekordet för damer från 1988
På 100 m sattes världsrekordet av en amerikanska 1988 och juniorvärldsrekordet av en Östtyska 1977 !
Samma amerikanska Florece G-J har också rekordet på 200 m . Hon dog plötsligt och familjen vägrade att låta henne obduceras. Undra varför?
På 400m innehas världsrekordet av en östtyska sedan 1985.
Och på 800 m innehas världsrekordet av en tjeckiska som nog var minst lika mycket man som Caster Semenya.
Jag kan fortsätta så ett tag till. Friidrotten har varit rutten under många år, vilket också klart framgår av rekordet. Att nu Caster kommer lite i kläm är trist. Hon kanske aldrig har dopat sig utan får nu "dopa ner sig" för att få tävla.
Lite sjukt är det ju.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Fredag 19 april 11:16

Stockholms landshövding har tydligen en mycket dålig ledarstil och arbetsmetoder. Vore nog bättre för regeringen att byta ut henne till en mer folklig ledare.  Det går inte att ha en dokmatisk landshövding som kör efter egna regler.  Jag har pers...

Av Pink Ozzy - Fredag 19 april 08:29

Det har precis varit en omröstning om juridisk könstillhörighet i riksdagen. Som det oftast är så har en del personer inom ett parti olika åsikter men röstar som partitionen vill. Men det är ju helt fel. Man är inröstat av sina väljare på sina egna f...

Av Pink Ozzy - Fredag 19 april 08:01

En kvinna har anmält sin man för våld. Rättegången skulle ha hållits för några veckor sedan, men kvinnan dök aldrig upp. Nu, 3 veckor senare har hon hittats död. Hennes man har mördat henne.  Hur sjuk går man bli? Varför har vi ingen lag som gör de...

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 17:19

Jag har ju ingen aning hur länge jag lever med cancer i magen samt en massa andra småsaker i kroppen, så vi lever livet lite. Så nu har vi bokat Smådalarö Gård och spa. I början på veckan var vi ju på Yasuragi vilket ju inte var så som det en gång va...

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 08:45

Mellan 1985 och 2000 åkte jag 1-2 gånger varje vinter till fjällen med familjen. Julen var given, men även vissa år i mars. Över 60 mil på hala och snöiga vägar. En gång fick jag en ordentlig sladd 3 mil hemifrån. Hade jag fått möte i denna kurva had...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards