Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 15 maj 2019

Av Pink Ozzy - 15 maj 2019 19:01

Köp gärna biljetter till olika evenemang, men se upp med Viagogo. Folk som vill sälja biljetter kan göra det via Viagogo. Problemet är dock att de säljer dom ibland flera gånger vilket gör att du inte kommer in. Dessutom har de oftast hutlösa priser på biljetterna.
Priser som är det dubbla mot ordinarie är inte ovanligt. Sen när du ska se konserten kanske du inte ens kommer in. Finns inte heller någon agentur i Sverige utan sägs ligga i Schweiz. Dock, visade det sig, är det ett amerikanskt företag.
Så precis som Wish är Viagogo 2 amerikanska företag som lurar folk så mycket de bara kan.

Av Pink Ozzy - 15 maj 2019 18:55

Wish är ett företag som inte borde få finnas. Har tidigare köpt en del grejer från dom, men sedan överenskommelsen med Postnord har även kvalitén sjunkit. Har t ex köpt minst 20 olika påsar med frön. I regel har de kommit långt efter utlovad tid och när de sedan kommer är det rena bluffen. Vitblå tulpaner är små röda ogräsblommor. Och just ogräs är det genomgående i deras fröpåsar som lovar mycket, men håller inte vad de lovar. Det närmaste jag kommit är pampasgräset som iallafall var gräs. Visserligen bara dryga cm i s f utlovade 2 meter, men gräs.
Med kläder är det lika illa. Du måste köpa minst 2-3 nummer större om du ska få på dig kläderna. Skärp kan de inte ens mäta. Ska det vara 140 cm ska man ju inte få 110 cm. Och så håller det på .
När du sedan börjar tycka att varan borde kommit vill du kanske komma i kontakt med deras kundtjänst. Lycka till ! Det är bara datorer som svarar de första 5-6 gångerna och dom får du inget vettigt ur.
Så ska du handla så undvik Wish.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards