Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 maj 2019

Av Pink Ozzy - 16 maj 2019 10:21

Hur i helvete (ursäkta svordomen) kan Sverigedemokraterna gå ut i tunnelbanan och skriva att Socialdemokraterna stödde Nazisterna under andra världskriget? Det är ju ren lögn och förtal. Det är ju tvärtom så att Åkessons företrädare var anhängare av nazisterna.
Många inom högern gillade Hitler och stötte honom t o m med pengar.
Sossarna däremot gillade inte Hitler från dag 1, men de var smarta. Många anklagar Sverige för att de gav fri lejd åt tåg fulla med nazistsoldater eller förnödenheter till dom. Men det var ju bara ett smart sätt från sossarna att slippa se Sverige bli ockuperad av nazisterna. Hade inte sossarna gett kassarna fri lejd så hade Hitler intagit Sverige och så hade alla suttit i skiten.
Den som inte fattat detta bör nog läsa om sin historia.
Så sluta ljug Åkesson. Det är ju skamligt att förfalska historien på detta vis.

Av Pink Ozzy - 16 maj 2019 10:12

Här vill partierna att vi ska rösta i EU-valet, men visar samtidigt upp sina värsta sidor.
Absolut mest osmaklig är Sverigedemokraternas tunnelbanereklam där man kör med rena lögner som varje barn kan googla och läsa sanningen. Sådan reklam borde diskvalificera SD från EU-valet. Skamligt att överhuvudtaget komma på tanken att skriva så.
Sen har vi Adaktusson. Mannen har ju helt spårat ur och går från en idioti till nästa. Fanns det något som hette extremkristdemokraterna vore han given. Han står t o m till höger om Busch Thor.
Utöver dessa exempel har vi alla politiker som snor åt sig traktamenten, reseersättningar mm från i stort sätt varje parti.
Utöver det så ljugs det, läggs till och dras ifrån lite hur som helst. För det mesta vet även politikerna att det är lögn. Men de säger det ändå eftersom det alltid finns folk som inte kan sin historia och som blint lyssnar på skitsnack från politikerna.
Nej mina kära politiker , oavsett färg, NU FÅR DET VARA NOG !
Jag kommer att rösta, men på det parti jag anser vara minst korrupt, lögnaktig och pengagalen. Ni andra gör er icke besvär.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards