Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 22 maj 2019

Upp till kamp mot 2100

Av Pink Ozzy - 22 maj 2019 10:30

Vad håller vi på med egentligen? Om 80 år är havsnivån 1-2 meter över dagens. Ja, jag skriver "är" eftersom vi aldrig kommer att lyckas hejda koldioxidutsläppen i tid. Tyvärr är Greta Thunberg och några kids i stort sett de enda som fattat att det är kris. Men det finns också idioter som skrattar åt henne, vilket säger mer om dom än om Greta.
Men det stannar ju inte vid koldioxidutsläppen. Vi har både kärnkraft och kärnkraftsavfall som vi inte har koll på. Just nu verkar det t ex som om en betongkista vid Marshallöarna håller på att gå sönder . Kistan är fylld av radioaktivt avfall. Och det kommer att bli många fler "gravar" som vi tror att vi "har koll på" som kommer att läcka så småningom. Och då är det riktigt körd för stora områden på jorden.
Även befintliga kärnkraftverk som vi kallar för "icke fossila" är en minst lika stor risk som fossilt bränsle. Man säger att dessa är säkra, men det har vi ju sett i t ex Harrisburg, Fukoshima och Tjernobyl . Till de ska läggas en rad tillbud. Så istället för fossila bränslen som sakta tar död på mänskligheten tar kärnkraften vid en olycka död på många på en gång och gör stora landområden obehöriga.
Vad händer då de närmaste 100 åren då våra barn, barnbarn och barnbarnsbarn ska växa upp?
Håller kärnkraftsolyckorna samma takt som nu så blir det väl ca 5 olyckor under perioden. Du vet inte var, bara att de kommer att hända. Det kan vara i Japan, men likaväl mitt i Europa eller i Sverige. Räkna med att det kommer att hända!
Det kommer att läcka i fler än en förvaringsplats för utbränt kärnbränsle, vilket gör stora områden obeboliga.
Koldioxidutsläppen kommer att höja havsvattnet 1-2 meter och gör att stora befolkningstäta områden kommer att hamna under vatten. New Orleans, New York, Shanghai, Bangladesh och många andra platser och paradisöar runt om i världen. Miljontals människor måste få bosättning någon annanstans.
Dessa flyktingvågor kommer att utlösa krig och ännu fler som måste flytta.
Jag är rädd för att det 2100 kommer att vara 1 miljard människor på flykt undan vatten, strålning, obebolig mark, svält och krig.
DET ÄR DET VI LÄMNAR I ARV TILL VÅRA BARN, BARNBARN OCH BARNBARNSBARN!
Enda möjligheten för människan att överleva i 100 år till på ett drägligt vis är omedelbara restriktioner .
- Fossila bränslen måste bort och därför måste bensinpriser höjas med 5 -10 kronor.
- Konfiskering av privat egendom som överstiger en viss summa för att investera dessa pengar i förnybar energi.
- Avveckla kärnkraften snarast möjligt.
- Straffskatt för inköp av bilar med fossila bränslen och förbud om 5 år för tillverkning av dessa.
- Straffskatt på bilar äldre än 10 år och förbud att använda dom om 10 år.
- Straffavgifter för all mat som slängs från producenter och affärer. All mat ska tas om hand.
- Betydligt höjda skatter på resor med flyg
- Nöjesresor med kryssningsbåt beläggs med en skatt på 500 kr Sthlm-Åland och 5000 för veckokryssningar.

ALLA dessa pengar ska oavkortat gå till forskning samt byggnation av fossil och kärnkraftsfria energikällor. Vind, vatten och solenergi ska premieras.

Görs inte detta finns det inte en chans att våra efterlevnaden får det liv vi har nu och som vi även vill att de borde få. Nu är det bara upp till dig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Fredag 19 april 11:16

Stockholms landshövding har tydligen en mycket dålig ledarstil och arbetsmetoder. Vore nog bättre för regeringen att byta ut henne till en mer folklig ledare.  Det går inte att ha en dokmatisk landshövding som kör efter egna regler.  Jag har pers...

Av Pink Ozzy - Fredag 19 april 08:29

Det har precis varit en omröstning om juridisk könstillhörighet i riksdagen. Som det oftast är så har en del personer inom ett parti olika åsikter men röstar som partitionen vill. Men det är ju helt fel. Man är inröstat av sina väljare på sina egna f...

Av Pink Ozzy - Fredag 19 april 08:01

En kvinna har anmält sin man för våld. Rättegången skulle ha hållits för några veckor sedan, men kvinnan dök aldrig upp. Nu, 3 veckor senare har hon hittats död. Hennes man har mördat henne.  Hur sjuk går man bli? Varför har vi ingen lag som gör de...

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 17:19

Jag har ju ingen aning hur länge jag lever med cancer i magen samt en massa andra småsaker i kroppen, så vi lever livet lite. Så nu har vi bokat Smådalarö Gård och spa. I början på veckan var vi ju på Yasuragi vilket ju inte var så som det en gång va...

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 08:45

Mellan 1985 och 2000 åkte jag 1-2 gånger varje vinter till fjällen med familjen. Julen var given, men även vissa år i mars. Över 60 mil på hala och snöiga vägar. En gång fick jag en ordentlig sladd 3 mil hemifrån. Hade jag fått möte i denna kurva had...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards