Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 12 juni 2019

Av Pink Ozzy - 12 juni 2019 10:03

När man anställs av Scania får man veta att de är väldigt humanitära och måna om sina anställda. Personer med barn ska självklart vara hemma vid sjukdom , mm. Men det är bara skitsnack. Det är ett evigt gnäll så fort någon är hemma med sjukt barn, besök på skola, se på skolavslutning, vara med på utflykt mm. Detsamma om man är sjuk själv.
Inte hos alla chefer visserligen, men en del som har noll koll på att ha barn utan bara koncentrerar sig på antal producerade fordon. Att ha lite framförhållning finns inte. Man vill ju klättra på karriärsstegen...
Skärpning Scania och lev som ni lär.

Av Pink Ozzy - 12 juni 2019 09:54

Nu har det hänt. I Bromölla kommun får du inte be under arbetstid. För en tid sedan införde Staffanstorp slöjförbud.
Jag saknar dock förbud mot svartvita kläder och grön/svart/vit nasseflagga och förbud mot t ex lyxresor och lyxsprit till de som styr i hyresgästföreningen. Bara för att ta 2 möjliga förbud som jag saknar i nuläge.
OK, man kanske inte kan vara brandman, polis eller liknande. Det vore ju lite komiskt om man inte kunde rycka ut för att personen ska be först. Men det borde väl finnas andra arbeten där en bön under arbetstid borde kunna schemaläggas. Det går ju att snacka och röka bort timmar varje dag.
På något sätt är det som med homofober, detta är islamafobi. Innebär att man är rädd för något för att man saknar kunskap i ämnet. Okunnighet är allt som oftast en orsak till fobier. Vissa blir skiträdda när de ser en spindel. Andra när de ser någon be...
Men skärp er. Detta beteende visar ju bara att ni sov i skolan.

#islamafobi #Bromölla #Staffanstorp #okunnig #hyresgästföreningen

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards