Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 juni 2019

Av Pink Ozzy - 24 juni 2019 09:40

Idag avgörs det om Sverige eller Italien får vinter-OS. Nåja, det är ju inte länderna i sig utan det heter väl Stockholm/ Åre och Milano/Cortina.
Som det heter nu så finns det privata finansiärer för hela spelen. Fan trot. Vad händer om konjunkturen plötsligt vänder och företaget får dåligt med pengar? Och vem ska ansvara för säkerheten? Spelen ska ju köras på fler platser samt i Lettland vad jag förstår. Vad kommer det för folk därifrån?
Det heter att man ska finansiera allt själv. I s f förutsätter jag att detta inkluderar betalning till bl a polisen. Eller ska skattebetalarna betala dom? Bara det blir en ansenlig summa. Sen ska det gå extraflyg och extratåg och extrabussar och extra och extra. Vem står för allt extra?
Nej, de får säga vad de vill. Vi kommer att få betala kalaset på ett eller annat sätt. Finns inget som heter "gratis". Finansiärerna tar ut det via högre priser i butik så klart. Finns väl ingen som ger bort något utan att få något tillbaka.
Nej ni italienare, ta OS, behåll det. VI VILL INTE HA DET!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards