Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 25 juni 2019

Av Pink Ozzy - 25 juni 2019 17:57

Damernas fotbolls-VM börjar likna friidrotts-VM 1995 i Göteborg som hela tiden avbröts av "OMSTART". Nu är det VAR som kallar på uppmärksamheten. Det har nästan blivit så att domarna blivit överflödiga.
Ta hands som ett exempel. Varför ändrades den gamla regeln? Nuvarande regel är ju vansinnig. Står du med ryggen till och träffas av bollen är det hands. Idiotiskt!
Detsamma gäller om anfallaren är en cm före siste motspelare. Pang så blir det offside. Det får ju vara lite måtta på det hela.
Plus en hel del andra idiotregler som tillkommit. Och hela tiden en domare med ett finger i örat , ivrigt lyssnande på vad VAR-rummet säger. Fotboll är ett spel och kan aldrig uppnå 100 % rättvisa.
Men ta ett större tag om de fall en spelare fejkar foul eller när någon stämplar en spelare. Även armbågar och händer i ansiktet bör beivras. Det tycker jag är mer allvarligt.
Så skärp till er lite och avgör inte alla matcher framför datorskärmarna.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards