Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 augusti 2019

Av Pink Ozzy - 1 augusti 2019 14:07

I vissa områden har man börjat förbjuda tiggeri. I andra, som Eskilstuna, kräver man 250 kronor för att få tigga. Polisen är de enda som har tillstånd att kontrollera tillstånden.
Vad gör då detta för nytta?
Inte ett dugg. Man flyttar bara problemet från en plats till en annan. Vad tjänar Sverige på det? Återigen inte ett dugg.
Det enda som hjälper är ett nationellt förbud.
Jag har spanat lite på tiggeriet. "Vanligt folk" , d v s från 15-50 år ger sällan någonting. Äldre och pensionärer ger dock . Om de vill det, eller om de gör det bara för att de tycker synd om tiggarna vet jag inte. Problemet är dock att de som har minst ger mest. Tiggarna ler och hälsar glatt mot de äldre så att de nästan ska känna att de MÅSTE ge lite pengar.
Själv ger jag aldrig. Har alltid tyckt att man ska jobba ihop sina pengar.
Men åter till diverse kommuners "lösning" på problemet. De löser det inte utan flyttar bara tiggarna till andra orter.
Staten måste säga ifrån. Vi ska inte ha tiggare utanför affärer. Skicka hem dom och låt EU ta hand om problemet. Det är inte andra länder som ska ta hand om dom.
För hur det än är så kostar det pengar för kommunerna. De betalar ingen skatt, men kan få sjukvård om det behövs. De bor i skogen och skitar ner , vilket kommunerna sedan får städa upp för ganska stora pengar.
Och om det nu är så att de har det så fattigt. Varför köper de dyra kex, kakor, drickor, färdigt kaffe o s v. Har jag det knapert försöker jag väl att hushålla med mina pengar. Inte skulle jag köpa kakor för pengarna.
Nej, hem med dom.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards