Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 2 augusti 2019

Av Pink Ozzy - 2 augusti 2019 22:57

Lyssnade på Amanda Zahui. En av alla årets sommarpratare.
Själv lyssnar jag på appen när jag har tid. Tänkte först hoppa över henne. Tur jag avvaktade. Vilken tjej! Vilken attityd!
För dom (inkl mig) som inte vet vem hon är så är hon en superb basketspelare som spelar i USA och Europa.
Men huvudtemat var Hur en person kan utsättas utan att det är personens fel. Jag menar , vad är det för fel att ha en mörk pappa och ljus mamma. Vad är det för fel att vara längre än jämnåriga och dessutom har lite attityd? Amanda förklara.
Så sjukt bra. Lyssna !!!

Av Pink Ozzy - 2 augusti 2019 22:49

Tittade mycket noga på ett av alla Maria Wärn-avsnitt. Det där hon nästan bryter ihop och där hon släpper en kvinna som förövarna låst in i ca 10 år.
Hur som helst. Jag tittade på varje ansiktsdrag, varje rörelse. Eva är enorm. Vilken inlevelse, vilken förmåga att leva sig in i rollen, vilken närvaro.
Hade jag räknat så hade jag säkert kunnat räknat med minst 20 sinnesstämningar som hon behärskade till fullo. Ibland undrar jag om hon inte spelar utan råkat ut för allt hon med kroppen beskriver. Men NEJ, jag tror hon är just så bra som hon visar i detta avsnitt.
Du är superb Eva !

Av Pink Ozzy - 2 augusti 2019 10:02

Kan det vara så att Trump är en daytrader? Ja du vet, en som köper och säljer aktier från en dag till nästa? Han har makten och det finns tydliga intentioner. Ena Dan säger han att det inte blir några nya tullar mot Kina och börsen går upp. Trump kan sälja. Sen inför han trots det tullar och börsen rasar. Trump kan köpa.
Och så håller det på. Gör han det smart borde han kunna göra mellan 5 och 10% i månaden. D v s han kan fördubbla sin förmögenhet varje år. Även om han inte lyckas så bra kan hans daytradande i s f ge honom 30-50%/år.
Undrar om det går att få fakta på detta? Vore intressant att få reda på detta.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards